
Ολοένα και μεγαλύτερη ασφάλεια καταγράφεται στους κόλπους της εμπορικής ναυτιλίας, με την πρόσφατη έκθεση της INTERCARGO «Bulk Carrier Casualty Report» να υπογραμμίζει θετικές εξελίξεις αναφορικά με τη βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας στα πλοία της χύδην φορτηγού ναυτιλίας.
Ειδικότερα, υπάρχει μια ξεκάθαρη τάση μείωσης των ατυχημάτων τα τελευταία 10 έτη. Το 2023 (έτος στο οποίο εστιάζει η έκθεση) δεν σημειώθηκε καμία απώλεια bulk carrier και καμία απώλεια ζωής. Μάλιστα, τα δεδομένα αυτά αντικατοπτρίζουν στην πραγματικότητα ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση από ό,τι καταδεικνύουν μονομερώς οι απόλυτοι αριθμοί ατυχημάτων, δεδομένου ότι το τονάζ του στόλου έχει αυξηθεί κατά 20% την τελευταία δεκαετία.
Σημαντικοί κίνδυνοι στα bulk carriers παραμένουν η υγροποίηση φορτίων ή άλλες περιπτώσεις όπου καταγράφεται αυξημένη υγρασία στα μεταφερόμενα εμπορεύματα. Πρόκειται για τις περιπτώσεις με τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή. Μάλιστα, σύμφωνα με τα δεδομένα της INTERCARGO, το 61,8% των απωλειών ζωής που έχουν σημειωθεί στα bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη (55) οφείλονται σε τέτοιες περιπτώσεις. Παράλληλα, αναφορικά με την απώλεια πλοίων, οι προσαράξεις παραμένουν νούμερο ένα κίνδυνος.
Οι βελτιωμένες συνθήκες ασφαλείας φέρεται να οφείλονται στην αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου που διέπει τις λειτουργίες των bulk carriers. Πέραν αυτού, η υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών και συστημάτων διαδραματίζει επίσης καίριο ρόλο.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO, κ. Δημήτρης Φαφαλιός, σχολίασε μεταξύ άλλων: «Τα τελευταία στατιστικά δεδομένα αποτελούν ένα σημαντικό επίτευγμα, ειδικά εφόσον ληφθεί υπόψη η άνοδος του μεγέθους του στόλου των bulk carriers.
»Ωστόσο δεν υπάρχει περιθώρια για επανάπαυση. Κάθε απώλεια ζωής είναι τραγική και η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να δώσει μεγάλη προσοχή στα αίτια που αναλύονται στην έκθεση».
Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την έκθεση εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ