
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ανακοίνωσε στη Διάσκεψη της Βόννης για την κλιματική αλλαγή την πρόοδο που έχει γίνει έως τώρα και τα σχέδιά του για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Στο ετήσιο συνέδριο, το οποίο ξεκίνησε στις 3 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 13 Ιουνίου, παρουσιάστηκαν από τον κ. Camille Bourgeon, τεχνικό υπεύθυνο στη Διεύθυνση Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, οι κανονισμοί που σχεδιάζονται ώστε να διασφαλιστεί ότι η στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο πλαίσιο της Σύμβασης Marlpol θα είναι νομικά δεσμευτικοί και θα ισχύσουν για όλα τα πλοία, σε όλη την υφήλιο.
Χρονοδιάγραμμα δράσης
Η ανακοίνωση του ΙΜΟ αναφέρεται στη φιλόδοξη στρατηγική του Οργανισμού για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του 2023, για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050, με ενδιάμεσους σταθμούς το 2030 (για μείωση των εκπομπών από τα πλοία κατά τουλάχιστον 20%, προσπάθεια για 30%) και το 2040 (μείωση εκπομπών κατά τουλάχιστον 70%, προσπάθεια για 80%). Μία επιπλέον σημαντική φιλοδοξία είναι το 5% του παγκόσμιου στόλου να αξιοποιεί καύσιμα μηδενικών εκπομπών για την πρόωσή του με ορίζοντα το 2030.
Σημειώνεται ότι τα προτεινόμενα μεσοπρόθεσμα μέτρα τα οποία συζητούνται τώρα από τα κράτη-μέλη περιλαμβάνουν σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων, βάσει ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη θάλασσα. Μόλις οριστικοποιηθούν, πρόκειται να εγκριθούν το 2025, ενώ η έναρξη ισχύος αναμένεται το 2027.
Τον Μάρτιο, η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ συμφώνησε σε ένα προσχέδιο περίληψης ως πρώτο βήμα για την ενσωμάτωση των μεσοπρόθεσμων κανονισμών στο Διεθνές Δίκαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ημιβύθιση του Φ/Γ πλοίου «MN Kostas» σημαίας Sierra Leone άνευ επιβαινόντων, το οποίο είχε προσαράξει την 24.07.2025 στη θαλάσσια περιοχή Κυπριαμαδί Σητείας σε χαρτογραφημένο…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του υπό ναύλωση στόλου της QatarEnergy, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός παρέλαβε πρόσφατα ένα ακόμη υπερσύγχρονο LNG carrier. Ειδικότερα,…
Σημαντική αύξηση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία καταδεικνύουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Signal. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο, παρατηρείται άνοδος 18% σε…
Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν, χθες, 18 Αυγούστου, τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, την «Admiral…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στις 18 Αυγούστου ότι η Ουάσινγκτον θα «βοηθήσει» την Ευρώπη, παρέχοντας ασφάλεια για την Ουκρανία στο πλαίσιο…
Οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Δύσης και Ρωσίας έχουν λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για πολλές δραστηριότητες εκατέρωθεν των ρωσικών συνόρων. Παράδειγμα της εν λόγω κατάστασης…
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της…
Οι εισαγωγές ακατέργαστου αλουμινίου από την Κίνα τον Ιούλιο κατέγραψαν άνοδο 38,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ