
Η ανάπτυξη ενεργειακών διασυνδέσεων πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα της νέας Ευρωπαΐκής Επιτροπής, επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στο podcast Redefining Energy της ευρωπαϊκής οργάνωσης της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας Eurelectric.
Ο κ. Στάσσης τόνισε ότι η Ευρώπη κατάφερε να επιβιώσει μετά τον πόλεμο του Ουκρανίας αξιοποιώντας το υπάρχον δίκτυο των ενεργειακών διασυνδέσεων, που είναι κρίσιμες για την διασφάλιση των ροών ενέργειας. Υπογράμμισε δε ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον και στις διασυνδέσεις με άλλες ηπείρους, αναφέροντας για παράδειγμα την σχεδιαζόμενη διασύνδεση της Ελλάδας με την Αίγυπτο, που μπορεί να δημιουργήσει το έδαφος για την κατασκευή μονάδων ΑΠΕ και σε αυτή τη χώρα.
Περιέγραψε ακόμα την στρατηγική που εφαρμόστηκε για τη διάσωση και ισχυροποίηση της ΔΕΗ, που στηρίζεται σε τρεις πυλώνες, την απανθρακοποίηση, την ψηφιοποίηση και την πελατοκεντρική προσέγγιση. Η μείωση του κόστους των ανανεώσιμων πηγών εξασφάλισε, όπως είπε, τα απαιτούμενα έσοδα για την βελτίωση του ισολογισμού και επέτρεψε την επένδυση στη Ρουμανία που εξασφαλίζει σημαντικές εμπορικές συνέργιες αλλά και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της ΔΕΗ.
«Η Ελλάδα έκανε εισαγωγές ενέργειας από χώρες στα βόρεια σύνορά της. Γιατί λοιπόν να μην έχουμε παρουσία σε αυτές τις χώρες; Πρέπει να έχουμε ευρωπαϊκή οπτική στην αγορά. Εξασφαλίσαμε την επένδυση στη Ρουμανία σε πολύ καλή αποτίμηση και σχεδιάζουμε νέες επενδύσεις. Ενδεικτικά χτίζουμε 4 γιγαβάτ ΑΠΕ στην Ελλάδα, 1,5 γιγαβάτ στη Ρουμανία και 500 MW έως 1 GW στην Βουλγαρία και τις άλλες χώρες της περιοχής».
Ο Γ. Στάσσης αναφέρθηκε τέλος στις επενδύσεις της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, τόσο με το δίκτυο οπτικών ινών που αναπτύσσεται εντός Ελλάδος όσο και με την διεθνή διασύνδεση της Ελλάδας με την Σαουδική Αραβία και σε δεύτερο χρόνο μέχρι την Άπω Ανατολή. Επίσης, στη νέα δραστηριότητα που σχετίζεται με την κατασκευή data centers τα οποία απαιτούν στοιχεία που βρίσκονται ήδη στα πρώην λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ, δηλαδή γη, διασυνδέσεις, ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και ψύξη με νερό που χρησιμοποιούνταν παλαιότερα για τα λιγνιτικά εργοστάσια.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ