
Η ανάπτυξη ενεργειακών διασυνδέσεων πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα της νέας Ευρωπαΐκής Επιτροπής, επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στο podcast Redefining Energy της ευρωπαϊκής οργάνωσης της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας Eurelectric.
Ο κ. Στάσσης τόνισε ότι η Ευρώπη κατάφερε να επιβιώσει μετά τον πόλεμο του Ουκρανίας αξιοποιώντας το υπάρχον δίκτυο των ενεργειακών διασυνδέσεων, που είναι κρίσιμες για την διασφάλιση των ροών ενέργειας. Υπογράμμισε δε ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον και στις διασυνδέσεις με άλλες ηπείρους, αναφέροντας για παράδειγμα την σχεδιαζόμενη διασύνδεση της Ελλάδας με την Αίγυπτο, που μπορεί να δημιουργήσει το έδαφος για την κατασκευή μονάδων ΑΠΕ και σε αυτή τη χώρα.
Περιέγραψε ακόμα την στρατηγική που εφαρμόστηκε για τη διάσωση και ισχυροποίηση της ΔΕΗ, που στηρίζεται σε τρεις πυλώνες, την απανθρακοποίηση, την ψηφιοποίηση και την πελατοκεντρική προσέγγιση. Η μείωση του κόστους των ανανεώσιμων πηγών εξασφάλισε, όπως είπε, τα απαιτούμενα έσοδα για την βελτίωση του ισολογισμού και επέτρεψε την επένδυση στη Ρουμανία που εξασφαλίζει σημαντικές εμπορικές συνέργιες αλλά και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της ΔΕΗ.
«Η Ελλάδα έκανε εισαγωγές ενέργειας από χώρες στα βόρεια σύνορά της. Γιατί λοιπόν να μην έχουμε παρουσία σε αυτές τις χώρες; Πρέπει να έχουμε ευρωπαϊκή οπτική στην αγορά. Εξασφαλίσαμε την επένδυση στη Ρουμανία σε πολύ καλή αποτίμηση και σχεδιάζουμε νέες επενδύσεις. Ενδεικτικά χτίζουμε 4 γιγαβάτ ΑΠΕ στην Ελλάδα, 1,5 γιγαβάτ στη Ρουμανία και 500 MW έως 1 GW στην Βουλγαρία και τις άλλες χώρες της περιοχής».
Ο Γ. Στάσσης αναφέρθηκε τέλος στις επενδύσεις της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, τόσο με το δίκτυο οπτικών ινών που αναπτύσσεται εντός Ελλάδος όσο και με την διεθνή διασύνδεση της Ελλάδας με την Σαουδική Αραβία και σε δεύτερο χρόνο μέχρι την Άπω Ανατολή. Επίσης, στη νέα δραστηριότητα που σχετίζεται με την κατασκευή data centers τα οποία απαιτούν στοιχεία που βρίσκονται ήδη στα πρώην λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ, δηλαδή γη, διασυνδέσεις, ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και ψύξη με νερό που χρησιμοποιούνταν παλαιότερα για τα λιγνιτικά εργοστάσια.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ