
Τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο σημείωσαν σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι, παρά τις κυρώσεις που επέβαλε η Δύση ως απάντηση στον πόλεμο στην Ουκρανία. Αυτό οφείλεται στην άνοδο των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου και στην επιτυχή προσαρμογή της Ρωσίας στις κυρώσεις, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι φόροι που σχετίζονται με το πετρέλαιο για τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50% τον Μάιο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στις υψηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου Urals, του κύριου εξαγωγικού μείγματος της Ρωσίας. Η τιμή του αργού πετρελαίου Urals σκαρφάλωσε στα 74,98 δολάρια ανά βαρέλι τον Μάιο του 2023, από 58,63 δολάρια έναν χρόνο νωρίτερα. Επιπλέον, η έκπτωση μεταξύ του Urals και του παγκόσμιου δείκτη αναφοράς Brent έχει μειωθεί.
Οι χώρες της G7 επέβαλαν κυρώσεις με σκοπό να περιορίσουν τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο και να εμποδίσουν την ικανότητά της να χρηματοδοτεί τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι κυρώσεις αυτές περιορίζουν την πρόσβαση της Ρωσίας στις δυτικές ναυτιλιακές και ασφαλιστικές υπηρεσίες. Ωστόσο, η Ρωσία αντιμετώπισε τα μέτρα αυτά με τη χρησιμοποίηση ενός μεγάλου σκιώδους στόλου δεξαμενόπλοιων και την ανακατεύθυνση των πετρελαϊκών πωλήσεών της σε ασιατικούς πελάτες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Ρωσίας από πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε μηνιαία βάση πράγματι μειώθηκαν κατά περισσότερο από 35% τον Μάιο του 2023 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023.
Παρά την ετήσια αύξηση των εσόδων από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, η Ρωσία μείωσε τις συνολικές προσδοκίες της για τα έσοδα από τον κλάδο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου για το 2024.
Η αναθεώρηση προς τα κάτω αντανακλά την πρόβλεψη της κυβέρνησης για χαμηλότερες τιμές εξαγωγής του ρωσικού αργού και του φυσικού αερίου το 2023. Οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου βρίσκονται σήμερα κοντά σε χαμηλό τεσσάρων μηνών, λόγω της υποτονικής αύξησης της ζήτησης. Επιπλέον, το ασφάλιστρο κινδύνου που προκλήθηκε από τον πόλεμο έχει υποχωρήσει.
Η απόφαση του OPEC+ (Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και των εταίρων του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας) να αυξήσει σταδιακά την παραγωγή από τον Οκτώβριο του 2023 και μετά συμβάλλει επίσης στις ανησυχίες για ενδεχόμενο υπερπληθωρισμό πετρελαίου στην αγορά. Κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει περαιτέρω τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο τους επόμενους μήνες.
*Με πληροφορίες από Bloomberg LP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ