
Τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο σημείωσαν σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι, παρά τις κυρώσεις που επέβαλε η Δύση ως απάντηση στον πόλεμο στην Ουκρανία. Αυτό οφείλεται στην άνοδο των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου και στην επιτυχή προσαρμογή της Ρωσίας στις κυρώσεις, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι φόροι που σχετίζονται με το πετρέλαιο για τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50% τον Μάιο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στις υψηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου Urals, του κύριου εξαγωγικού μείγματος της Ρωσίας. Η τιμή του αργού πετρελαίου Urals σκαρφάλωσε στα 74,98 δολάρια ανά βαρέλι τον Μάιο του 2023, από 58,63 δολάρια έναν χρόνο νωρίτερα. Επιπλέον, η έκπτωση μεταξύ του Urals και του παγκόσμιου δείκτη αναφοράς Brent έχει μειωθεί.
Οι χώρες της G7 επέβαλαν κυρώσεις με σκοπό να περιορίσουν τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο και να εμποδίσουν την ικανότητά της να χρηματοδοτεί τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι κυρώσεις αυτές περιορίζουν την πρόσβαση της Ρωσίας στις δυτικές ναυτιλιακές και ασφαλιστικές υπηρεσίες. Ωστόσο, η Ρωσία αντιμετώπισε τα μέτρα αυτά με τη χρησιμοποίηση ενός μεγάλου σκιώδους στόλου δεξαμενόπλοιων και την ανακατεύθυνση των πετρελαϊκών πωλήσεών της σε ασιατικούς πελάτες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Ρωσίας από πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε μηνιαία βάση πράγματι μειώθηκαν κατά περισσότερο από 35% τον Μάιο του 2023 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023.
Παρά την ετήσια αύξηση των εσόδων από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, η Ρωσία μείωσε τις συνολικές προσδοκίες της για τα έσοδα από τον κλάδο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου για το 2024.
Η αναθεώρηση προς τα κάτω αντανακλά την πρόβλεψη της κυβέρνησης για χαμηλότερες τιμές εξαγωγής του ρωσικού αργού και του φυσικού αερίου το 2023. Οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου βρίσκονται σήμερα κοντά σε χαμηλό τεσσάρων μηνών, λόγω της υποτονικής αύξησης της ζήτησης. Επιπλέον, το ασφάλιστρο κινδύνου που προκλήθηκε από τον πόλεμο έχει υποχωρήσει.
Η απόφαση του OPEC+ (Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και των εταίρων του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας) να αυξήσει σταδιακά την παραγωγή από τον Οκτώβριο του 2023 και μετά συμβάλλει επίσης στις ανησυχίες για ενδεχόμενο υπερπληθωρισμό πετρελαίου στην αγορά. Κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει περαιτέρω τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο τους επόμενους μήνες.
*Με πληροφορίες από Bloomberg LP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ