
Tα μέλη της INTERCARGO συναντήθηκαν πρόσφατα στο Τόκιο και ψηλά στην ατζέντα βρέθηκαν η ποιότητα, η βιωσιμότητα, οι στόχοι μείωσης των εκπομπών του θερμοκηπίου και ιδιαίτερα το σύστημα αξιολόγησης CII.
H επιλογή της τοποθεσίας μόνο τυχαία δεν είναι, δεδομένου του καίριου ρόλου της Ιαπωνίας για τον κλάδο των bulk carriers. H οικονομική ανάπτυξη της Ιαπωνίας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στα bulk carriers, έναν κλάδο που έχει υποστηρίξει σημαντικά τα εγχώρια ναυπηγεία.
Τόσο το Executive Committee όσο και το Technical Committee ανέλυσαν ζητήματα που επηρεάζουν σημαντικά την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Παρά το γεγονός ότι η INTERCARGO στέκεται στο πλευρό του ΙΜΟ σε ό,τι αφορά τους στόχους απανθρακοποίησης, τα μέλη της εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι ο CII, με τις παρούσες προδιαγραφές του, ουσιαστικά τιμωρεί τον κλάδο.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ενώ, φυσικά, υποστηρίζουμε τους περιβαλλοντικούς στόχους του ΙΜΟ, αυτοί πρέπει να εφαρμόζονται με δίκαιο και ισότιμο τρόπο σε όλο το φάσμα της ναυτιλίας. Πρέπει επίσης να εφαρμόζονται με τρόπο που να μην είναι δυνητικά επιζήμιος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και να αποφεύγονται οι ευρύτερες δυσμενείς επιπτώσεις στις οικονομίες και στους τελικούς καταναλωτές».
«Τα μέλη της INTERCARGO αισθάνονται ότι ο CII, με την παρούσα μορφή του, πρέπει να επανεξεταστεί για να ληφθούν υπόψη οι συνθήκες στις οποίες λειτουργεί ο τομέας μας», κατέληξε ο κ. Φαφαλιός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ