
Η ιρανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι άφησε ελεύθερα όλα τα μέλη του πληρώματος του υπό πορτογαλική σημαία πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries, σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά την κατάληψή του κοντά στο Στενό του Ορμούζ από δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης.
«Όλα τα μέλη του πληρώματος αφέθηκαν ελεύθερα για ανθρωπιστικούς λόγους και μπορούν να επιστρέψουν στις χώρες τους», είπε ο ιρανός υπουργός Εξωτερικών Χοσεΐν Αμίρ Αμπντολαχιάν σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον εσθονό ομόλογό του Μάργκους Τσάχκνα, σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων ISNA.
Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας υποστήριξε ωστόσο ότι η κατάληψη του πλοίου έγινε δικαιολογημένα και σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα, αφού το MSC Aries είχε απενεργοποιήσει το σύστημα εντοπισμού, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.
Παρότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών MSC Aries φέρει πορτογαλική σημαία, ιρανοί αξιωματούχοι λένε πως έχει ισραηλινούς ιδιοκτήτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλοίο επέβαιναν 17 ναυτικοί, εκ των οποίων ένας Ινδός είχε αφεθεί ελεύθερος στις 18 Απριλίου. Το Ιράν δεν έχει διευκρινίσει εάν σκοπεύει – και πότε – να απελευθερώσει το πλοίο.
Η κατάληψη του MSC Aries από δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης την 13η Απριλίου θεωρήθηκε ως ένα από τα πρώτα αντίποινα της Τεχεράνης μετά το ισραηλινό πλήγμα στο προξενικό τμήμα της ιρανικής πρεσβείας στη Δαμασκό, που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ιρανούς στρατιωτικούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ