
Τις τρεις βασικές δεσμεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση, την απανθρακοποίηση και το “πρασίνισμα” των λιμενικών υποδομών ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας σήμερα στο 9ο “Our Ocean Conference” που διοργανώνει η χώρα μας, στοχεύοντας στην κινητοποίηση της διεθνούς κοινότητας στα θέματα βιωσιμότητας των ωκεανών και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα οι δεσμεύσεις που ανακοινώθηκαν αφορούν:
-Στην ανάπτυξη στρατηγικής για την ανανέωση του στόλου των επιβατηγών πλοίων και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους,
-Στην χρήση πλοίων χαμηλών εκπομπών, σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις δημόσιας υπηρεσίας, όπως στα δρομολόγια που επιδοτούνται από το κράτος, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για την κατασκευή “πράσινων” πλοίων, τα οποία δεν θα βασίζονται πρωτίστως σε ορυκτά καύσιμα και
-Στο “πρασίνισμα” και τον ενεργειακό μετασχηματισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing” – , σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (έως το 2030 τουλάχιστον δώδεκα (12) λιμάνια στα ελληνικά νησιά και στην ηπειρωτική χώρα θα διαθέτουν υποδομές “cold-ironing”).
Επιπρόσθετα, ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι, σε διεθνές επίπεδο, η Ελλάδα θα συμμετέχει στην Πρωτοβουλία “Clean Energy Marine Hubs”, στην ανάπτυξη, δηλαδή, ενός “συνεργατικού σχήματος” που θα φέρει κοντά όλη την αλυσίδα των ναυτιλιακών καυσίμων, παραγωγούς και πλοιοκτήτες, καθόσον «στοχεύουμε να ξεκλειδώσουμε την παγκόσμια παραγωγή, μεταφορά και χρήση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην αναγκαία παγκόσμια κλίμακα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Υπουργός επισήμανε επίσης τη σημασία των ωκεανών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, διαβεβαιώνοντας πως ο ελληνικός ναυτιλιακός τομέας όχι μόνο επιτελεί το χρέος του αλλά και πρωτοπορεί για να εγγυηθεί τη βιωσιμότητα των ωκεανών.
«Από αυτή την άποψη, η Ελλάδα θα πρωτοστατήσει τόσο σε επίπεδο Ε.Ε. όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). Οι ωκεανοί μας και η προστασία τους είναι συλλογική προτεραιότητα. Με ριζοσπαστικό αλλά κυρίως, με ρεαλιστικό τρόπο. Αυτό είναι το καθήκον μας για τις επόμενες γενιές».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Υπέρ των κινεζικών ναυπηγείων έγειρε η πλάστιγγα των παραγγελιών νεότευκτων για τον μήνα Μάιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, τα ναυπηγεία της…
Η μετάβαση σε ένα πιο ψηφιοποιημένο και αυτόνομο μοντέλο υπεράκτιων λειτουργιών βρίσκεται πλέον σε εφαρμογή. Οι Aker BP και Aker Solutions ανακοίνωσαν πρόσφατα την…
Έτοιμο να τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία είναι το πρώτο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στη Μεσόγειο Θάλασσα, το οποίο φέρει γαλλική υπογραφή. Το γεγονός αυτό…
Εκρηκτική άνοδο σημειώνουν οι εξαγωγές βωξίτη της Γουινέας, καθώς τον Μάιο διαμορφώθηκαν σε 15,4 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 41% συγκριτικά με έναν χρόνο πριν.…
Η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8,9% στη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, αγγίζοντας τα 32,1 εκατ. TEUs, σύμφωνα…
Η ναυτιλιακή κίνηση στην Ερυθρά Θάλασσα παρουσιάζει σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα, μετά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και των μαχητών…
Ο όμιλος Hanwha ανακοίνωσε την Τρίτη 10 Ιουνίου ότι έλαβε την έγκριση της Αμερικανικής Επιτροπής Ξένων Επενδύσεων (CFIUS) για να αυξήσει το μερίδιό του…
Ο όμιλος Anglo-Eastern ανακοίνωσε την έναρξη της πρωτοβουλίαw «Mission 30», με στόχο την αύξηση του ποσοστού των αξιωματικών ΕΝ (πλοιάρχων, υποπλοιάρχων, αρχιμηχανικών και βοηθών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ