
Η ACT Group, σε συνεργασία με τον νηογνώμονα Lloyd’s Register, τη Wartsila και τη United European Car Carriers (UECC), αναπτύσσουν και αξιολογούν την απόδοση του CNSL (cashew nut shell liquid) ως βιοκαυσίμου σε μείγματα βιοντίζελ για θαλάσσια χρήση.
Η επιλογή του CNSL ως βασικού συστατικού για τη δημιουργία βιοκαυσίμου δεν είναι τυχαία. Το CNSL είναι ένα φυσικό προϊόν που προέρχεται από το κέλυφος του κάσιους και έχει μοναδικές ιδιότητες, που το καθιστούν κατάλληλο για χρήση σε βιοκαύσιμα. Τέτοιες είναι η υψηλή θερμική αντοχή του, η χημική του σταθερότητα καθώς επίσης και η χαμηλή οξύτητά του, που του επιτρέπει την ανάμειξή του με άλλα καύσιμα χωρίς τη δημιουργία επιβλαβών ουσιών.
Το νέο βιοκαύσιμο που αναπτύχθηκε, το FSI.100, εκμεταλλεύεται τις ιδιότητες του CNSL, παρέχοντας μια πράσινη εναλλακτική για τα θαλάσσια καύσιμα. Μετά από εκτενείς δοκιμές κινητήρα, το FSI.100 έλαβε έγκριση για να χρησιμοποιηθεί ως συστατικό σε ποσοστό 30% με θαλάσσιο ντίζελ (MGO), δημιουργώντας ένα αποδοτικό και περιβαλλοντικά φιλικό μείγμα βιοντίζελ.
Η ανάπτυξη αυτή ακολουθεί μια έκθεση της υπηρεσίας ανάλυσης και συμβουλευτικής για καύσιμα πλοίων του Lloyd’s Register (FOBAS). Η συγκεκριμένη έκθεση της FOBAS επισήμανε μια σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία με την παρουσία του CNSL στα θαλάσσια καύσιμα. Συγκεκριμένα, η παρουσία του συσχετίστηκε με ζημιές σε αντλίες και σε εγχυτήρες καυσίμου στους κινητήρες. Η διαπίστωση αυτή έχει οδηγήσει σε περαιτέρω έρευνα και κατανόηση των συνεπειών του CNSL στα θαλάσσια καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ