
Σε 13 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα που καταγράφηκαν πέρυσι σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 114.810 κόρων. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,72% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,31% της ολικής χωρητικότητάς του.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τα ναυτικά ατυχήματα ελληνικών εμπορικών πλοίων 100 κόρων και άνω και την έρευνα για τα άτομα που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των λιμενικών αρχών το 2023. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα:
Από τα 13 πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα, 1 πλοίο ήταν φορτηγό, 10 πλοία ήταν επιβατηγά και 2 πλοία «λοιπά».
Σε 7 πλοία προκλήθηκαν ναυτικά ατυχήματα λόγω βλάβης μηχανής, σε 1 λόγω πρόσκρουσης, σε 3 λόγω προσάραξης και σε 2 λόγω λοιπών γεγονότων.
Ο αριθμός των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών ανήλθε σε 161. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2023 σε σχέση με το 2022 σημειώθηκε μείωση (8%).
Από τα 161 άτομα που έπαθαν ατύχημα το 2023 τα 113 (70,2%) ενεπλάκησαν σε θανατηφόρο ατύχημα και κατέληξαν. Από τα 113 άτομα που έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, τα 110 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 3 επάνω σε πλοία. Αντίστοιχα, από τα 48 άτομα που έπαθαν μη θανατηφόρο ατύχημα, τα 33 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 15 επάνω σε πλοία.
Από τα 18 άτομα που έπαθαν ατύχημα επάνω σε πλοίο, 3 άτομα έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, ενώ 15 είχαν μικροατυχήματα (θλάσεις, διαστρέμματα, κατάγματα, εγκαύματα, ακρωτηριασμός και λοιπά). Από τα 143 άτομα που έπαθαν ατύχημα σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, 110 άτομα είχαν θανατηφόρο ατύχημα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία), 9 άτομα είχαν τραυματισμούς που σχετίζονταν με θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα και 24 άτομα είχαν ατύχημα από άλλες αιτίες.
Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό αυξήθηκε το 2023 σε σχέση με το 2022 κατά 18,1% (από 72 σε 85).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ