
Σε 13 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα που καταγράφηκαν πέρυσι σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 114.810 κόρων. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,72% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,31% της ολικής χωρητικότητάς του.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τα ναυτικά ατυχήματα ελληνικών εμπορικών πλοίων 100 κόρων και άνω και την έρευνα για τα άτομα που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των λιμενικών αρχών το 2023. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα:
Από τα 13 πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα, 1 πλοίο ήταν φορτηγό, 10 πλοία ήταν επιβατηγά και 2 πλοία «λοιπά».
Σε 7 πλοία προκλήθηκαν ναυτικά ατυχήματα λόγω βλάβης μηχανής, σε 1 λόγω πρόσκρουσης, σε 3 λόγω προσάραξης και σε 2 λόγω λοιπών γεγονότων.
Ο αριθμός των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών ανήλθε σε 161. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2023 σε σχέση με το 2022 σημειώθηκε μείωση (8%).
Από τα 161 άτομα που έπαθαν ατύχημα το 2023 τα 113 (70,2%) ενεπλάκησαν σε θανατηφόρο ατύχημα και κατέληξαν. Από τα 113 άτομα που έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, τα 110 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 3 επάνω σε πλοία. Αντίστοιχα, από τα 48 άτομα που έπαθαν μη θανατηφόρο ατύχημα, τα 33 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 15 επάνω σε πλοία.
Από τα 18 άτομα που έπαθαν ατύχημα επάνω σε πλοίο, 3 άτομα έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, ενώ 15 είχαν μικροατυχήματα (θλάσεις, διαστρέμματα, κατάγματα, εγκαύματα, ακρωτηριασμός και λοιπά). Από τα 143 άτομα που έπαθαν ατύχημα σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, 110 άτομα είχαν θανατηφόρο ατύχημα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία), 9 άτομα είχαν τραυματισμούς που σχετίζονταν με θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα και 24 άτομα είχαν ατύχημα από άλλες αιτίες.
Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό αυξήθηκε το 2023 σε σχέση με το 2022 κατά 18,1% (από 72 σε 85).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ