
Τα τελευταία δύο έτη έχουν φέρει χαμόγελα στα διυλιστήρια διεθνώς, και συνεπώς και σε αυτά της Ευρώπης, λόγω των αυξημένων περιθωρίων κέρδους. Ωστόσο, πρόσφατη έκθεση της Gibson υπογραμμίζει ότι τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις, καθώς σύγχρονα διυλιστήρια βρίσκονται κοντά στο να τεθούν σε λειτουργία. Η άνοδος της προσφοράς ενδέχεται να θέσει εκτός ανταγωνισμού τα διυλιστήρια στη Γηραιά Ήπειρο, των οποίων οι υποδομές είναι απλούστερες και όχι εξίσου σύγχρονες όσο εκείνες των μεγάλων διυλιστηρίων σε Μέση Ανατολή και Ασία.
Τα επίπεδα διύλισης στη Μέση Ανατολή αναμένεται να αυξηθούν κατά 650.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα το 2024. Σημαντικά projects σε Κουβέιτ, Ομάν και Μπαχρέιν είτε έχουν ήδη ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται μία ανάσα μακριά. Την ίδια ώρα, η Gibson αναφέρει πως φιλόδοξα projects είναι υπό ανάπτυξη σε Νιγηρία και Μεξικό.
Παράλληλα, η ευρωπαϊκή ικανότητα διύλισης βρίσκεται ήδη σε καθοδική ρότα. Στη συγκεκριμένη εξέλιξη καίριο ρόλο διαδραματίζουν και ο αυξημένος ανταγωνισμός διεθνώς αλλά και οι στόχοι ενεργειακής μετάβασης στη Γηραιά Ήπειρο.
Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλιακή κίνηση των πετρελαιοφόρων στην Ευρώπη εκτιμάται πως θα μειωθεί τα ερχόμενα έτη. Όσον αφορά τις εισαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων, η Gibson κάνει λόγο για επικείμενη άνοδό τους. Ωστόσο, όλα εν τέλει εξαρτώνται από τη ζήτηση, η οποία αντιμετωπίζει σκοπέλους ελέω των φιλοδοξιών απανθρακοποίησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ