
Τα τελευταία έτη καταγράφεται σημαντική άνοδος της μέσης χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, απότοκο της στροφής της ναυτιλίας γραμμών σε πλοία μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας.
Σχετική ανάλυση της BIMCO υπογραμμίζει ότι τα containerships που διαθέτουν μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 12.000 TEUs έχουν οδηγήσει σε 100% αύξηση της μέσης χωρητικότητας των containerships. Μάλιστα, η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν σχετικά απότομη.
Ενδεικτικά, ο Chief Shipping Analyst της BIMCO, Niels Rasmussen, αναφέρει ότι από το 2006 η μέση χωρητικότητα ενός containership έχει αυξηθεί στα 4.580 TEUs, ενώ τα πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 12.000 TEUs αντιπροσωπεύουν το 51% της ανόδου της αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.
Η κατηγορία των Post Panamaxes (17.000 TEUs και άνω) κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον, δεδομένου ότι πρόκειται για πλοία που δεν μπορούν να περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά. Από την άλλη, τα Neo Panamaxes αποτελούν την ενδιάμεση λύση: αρκετά μεγάλα για να εκμεταλλευτούν οικονομίες κλίμακας και αρκετά μικρά ώστε να μπορούν να περάσουν από τα νέα locks της Διώρυγας του Παναμά.
«Τα Neo Panamax και Post Panamax πλοία αποτελούν περίπου το 70% των πλοίων που βρίσκονται υπό ναυπήγηση σε όρους μεταφορικής ικανότητας και θα συνεχίσουν να αποτελούν οδηγό της ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου», σημειώνει ο κ. Rasmussen. «Εκτιμάμε ότι, στο τέλος του 2025, η μέση μεταφορική ικανότητα των containerships θα είναι μεγαλύτερη από 5.000 TEUs και ότι Neo Panamax και Post Panamax θα αποτελούν πάνω από το 40% του στόλου σε όρους μεταφορικής ικανότητας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών του για την παγκόσμια απασχόληση προχώρησε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), στο πλαίσιο της ανανεωμένης έκδοσης της έκθεσης «World Employment…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ