Π. Ξενοκώστας: «Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα κατασκευάσουν πορθμείο κατανάλωσης μεθανόλης»

Π. Ξενοκώστας: «Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα κατασκευάσουν πορθμείο κατανάλωσης μεθανόλης»

3749
Π. Ξενοκώστας: «Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα κατασκευάσουν πορθμείο κατανάλωσης μεθανόλης»

«Σε μια κρίσιμη και μεταβατική περίοδο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Πάνος Ξενοκώστας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Onex, o ίδιος επιχείρησε να αποσαφηνίσει τις όποιες φήμες κυκλοφορούν για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων συνομιλώντας με δημοσιογράφους στο κέντρο της Αθήνας.

Ο κ. Ξενοκώστας αρχικά τόνισε ότι «ενώ δεν έχουν ξεκινήσει καν οι μεταβιβάσεις, οι επενδύσεις μας έχουν ξεπεράσει τα 45 εκατ. ευρώ τους τελευταίους 15 μήνες ενώ τα πλοία που έχουν εξυπηρετηθεί ξεπερνούν τα 75. Στόχος είναι στη δεξαμενή ‘’Νιάρχος’’ να γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός στις 17-20 Μαρτίου. Πρόκειται για μια δεξαμενή που αλλάζει την Ελλάδα στον χάρτη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας». Ο κ. Ξενοκώστας τόνισε στους δημοσιογράφους ότι το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας έχει καθυστερήσει λόγω γραφειοκρατίας την ίδια ώρα που το Πολεμικό Ναυτικό έχει εξέλθει της συμφωνίας του 2016. «Έχουμε αναλάβει χρέη που δεν είναι δικά μας. Πριν δύο εβδομάδες ξεκίνησαν να πληρώνονται οι συνταξιούχοι τις αποζημιώσεις τους σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης. Από τον επόμενο μήνα θα πληρωθούν αποζημιώσεις και οι εργαζόμενοι. Συνεπώς έχουμε δαπανήσει πολλά εκατομμύρια σε ένα ναυπηγείο που δεν μας ανήκει ουσιαστικά».

Σε ό,τι αφορά την εμπορική δραστηριότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο κ. Ξενοκώστας εκτίμησε ότι, με την προσθήκη της δεξαμενής Aframax, τα πλοία που θα εξυπηρετούνται ετησίως θα ξεπερνούν τα 120 ενώ στόχος είναι 300 πλοία να εξυπηρετούνται σε Σύρο και Ελευσίνα. Ο κ. Ξενοκώστας αποκάλυψε ότι έως τα τέλη Μαΐου το αργότερο θα έχει υπογραφεί η πρώτη σύμβαση κατασκευής νέου πλοίου μετά από 17 χρόνια. Πρόκειται για πλοίο της ακτοπλοΐας μήκους 100 μέτρων που θα ενισχύσει τον στόλο της Attica και πιθανότατα θα καταναλώνει μεθανόλη. Στο προσεχές διάστημα θα πέσουν και οι υπογραφές για τη ναυπήγηση ρυμουλκών 27 μέτρων με την Onex να βρίσκεται σε συνομιλίες με την Ένωση Ρυμουλκών. «Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή πλωτών ανεμογεννητριών. Ετοιμάζουμε την υποδομή ώστε να μπούμε την κατάλληλη στιγμή κάνοντας την κατασκευή καθετοποιημένα».

IMG_0739

Ο επικεφαλής του ομίλου Onex αναφέρθηκε στη Σύρο τονίζοντας ότι μπαίνει στη νέα πενταετία η οποία μεταφράζεται σε αναβάθμιση των υποδομών, αφήνοντας πίσω την αμμοβολή που θα αντικατασταθεί από την υδροβολή. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Ελευσίνα, όπου στόχος είναι τα επόμενα πέντε με επτά χρόνια το αποτύπωμά της να είναι πράσινο, υπογράμμισε ο κ. Ξενοκώστας.

Ο κ. Ξενοκώστας επεσήμανε ότι η Onex εξετάζει κάθε πιθανή συνεργασία και επιχειρηματική προοπτική. Έτσι, η συνεργασία με ασιατικά ναυπηγεία είναι πιθανή προκειμένου στην Ελλάδα να γίνεται το τελικό fitting. Η αξία μιας τέτοιας δουλειάς ανέρχεται στο 50% της αξίας του πλοίου, όπως ανέφερε. «Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία δεν είναι πιο ανταγωνιστικά από τα ελληνικά. Απλά εμείς για πολλά χρόνια λείπαμε». Το επιχειρηματικό πλάνο των Ναυπηγείων Ελευσίνας περιλαμβάνει επίσης εργασίες που αφορούν για παράδειγμα τη μετασκευή LNG carriers για την εγκατάσταση συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.