
Μπορεί η αμμωνία ως καύσιμο να βρίσκεται στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος λόγω των οφελών που δύναται να παρέχει ως προς τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του κλάδου, όμως ένα σημαντικό ερώτημα παραμένει αναπάντητο: Υπάρχει αρκετή αμμωνία για όλες τις βιομηχανίες και αρκετά πλοία για να τη μεταφέρουν;
Πέραν του γεγονότος ότι η αμμωνία χρησιμοποιείται για την παραγωγή λιπάσματος, εξετάζεται η αξιοποίησή της και ως ναυτιλιακού καυσίμου αλλά και ως πηγής ενέργειας για την ηλεκτροπαραγωγή. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Intermodal υπογραμμίζει ότι το παγκόσμιο εμπόριο αμμωνίας χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος εκτιμάται πως θα σημειώσει σημαντική άνοδο και θα φτάσει τους 69 εκατ. τόνους με ορίζοντα το 2040.
Στη διελκυστίνδα ζήτησης και προσφοράς, Ασία και Ευρώπη αναμένεται να οικοδομήσουν τον πόλο ζήτησης ενώ Μέση Ανατολή και Αυστραλία τον πόλο προσφοράς. Δεν συνιστά λοιπόν έκπληξη πως και το θαλάσσιο εμπόριο αμμωνίας εκτιμάται ότι θα σημειώσει σταθερή άνοδο τα ερχόμενα έτη. Η εξέλιξη αυτή είναι ήδη εμφανής: το 2023 το θαλάσσιο εμπόριο αμμωνίας σημείωσε άνοδο 2,9%, ενώ τα έτη 2024 και 2025 το αντίστοιχο ποσοστό αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 4%.
Ιδού, λοιπόν, βάσει της Intermodal, ο κινητήριος μοχλός των πρόσφατων επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, στις οποίες οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Επί του παρόντος, το orderbook των Very Large Ammonia Carriers (VLACs) αριθμεί 36 πλοία, εκ των οποίων τα 28 θα παραδοθούν το 2027.
Τέλος, ο παγκόσμιος στόλος VLACs αναμένεται να αυξηθεί στα έως και 400 πλοία εντός των επόμενων 25 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ