
Μπορεί η αμμωνία ως καύσιμο να βρίσκεται στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος λόγω των οφελών που δύναται να παρέχει ως προς τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του κλάδου, όμως ένα σημαντικό ερώτημα παραμένει αναπάντητο: Υπάρχει αρκετή αμμωνία για όλες τις βιομηχανίες και αρκετά πλοία για να τη μεταφέρουν;
Πέραν του γεγονότος ότι η αμμωνία χρησιμοποιείται για την παραγωγή λιπάσματος, εξετάζεται η αξιοποίησή της και ως ναυτιλιακού καυσίμου αλλά και ως πηγής ενέργειας για την ηλεκτροπαραγωγή. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Intermodal υπογραμμίζει ότι το παγκόσμιο εμπόριο αμμωνίας χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος εκτιμάται πως θα σημειώσει σημαντική άνοδο και θα φτάσει τους 69 εκατ. τόνους με ορίζοντα το 2040.
Στη διελκυστίνδα ζήτησης και προσφοράς, Ασία και Ευρώπη αναμένεται να οικοδομήσουν τον πόλο ζήτησης ενώ Μέση Ανατολή και Αυστραλία τον πόλο προσφοράς. Δεν συνιστά λοιπόν έκπληξη πως και το θαλάσσιο εμπόριο αμμωνίας εκτιμάται ότι θα σημειώσει σταθερή άνοδο τα ερχόμενα έτη. Η εξέλιξη αυτή είναι ήδη εμφανής: το 2023 το θαλάσσιο εμπόριο αμμωνίας σημείωσε άνοδο 2,9%, ενώ τα έτη 2024 και 2025 το αντίστοιχο ποσοστό αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 4%.
Ιδού, λοιπόν, βάσει της Intermodal, ο κινητήριος μοχλός των πρόσφατων επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, στις οποίες οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Επί του παρόντος, το orderbook των Very Large Ammonia Carriers (VLACs) αριθμεί 36 πλοία, εκ των οποίων τα 28 θα παραδοθούν το 2027.
Τέλος, ο παγκόσμιος στόλος VLACs αναμένεται να αυξηθεί στα έως και 400 πλοία εντός των επόμενων 25 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο γεγονός της συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από σήμερα 1η Μαΐου αναφέρθηκε, σε δηλώσεις του από τη Σύρο, ο υπουργός Ναυτιλίας και…
Ένα πλοίο που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια και ακτιβιστές με προορισμό τη Γάζα βομβαρδίστηκε από μη επανδρωμένα αεροσκάφη ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα στα ανοικτά…
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης Φ/Γ πλοίου σημαίας Μπελίζ με 11 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 3,9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Καφηρέα. Πλησίον βρίσκεται…
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ