
Οι όποιες ελπίδες για κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς διαψεύστηκαν μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία.
Ως αποτέλεσμα, παρατηρούνται ελάχιστες αλλαγές στην κίνηση των δεξαμενόπλοιων από την Ερυθρά Θάλασσα, με αυτά με «πλούσιο» ιστορικό μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου να διέρχονται μαζικά, ενώ τα πλοία που δραστηριοποιούνται στο «συμβατικό» εμπόριο εκτρέπουν την πορεία τους προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος.
Το εμπόριο πετρελαϊκών προϊόντων από τον Περσικό Κόλπο και την Ινδία προς την Ευρώπη είναι αυτό που έχει επηρεαστεί περισσότερο από τις επιθέσεις των Χούθι. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Ιανουάριο κινήθηκε στα 690.000 βαρέλια/ημέρα, όταν το 2023 κατά μέσο όρο κινούνταν στα 955.000 βαρέλια/ημέρα. Παρά τη σημαντική αυτή πτώση, οι ναύλοι των clean tankers παρουσίασαν άνοδο, αποτέλεσμα την εκτροπή τους προς το πιο ασφαλές Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος. Από τα 19 LR2, 13 LR1 και 4 MR που φόρτωσαν τον Ιανουάριο, 12 LR2, 10 LR1 και 4 MR δρομολογήθηκαν μέσω Ακρωτηρίου. Επιπλέον, η μείωση των φορτίων προς την Ευρώπη αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εξαγωγών από άλλες χώρες.
Παράλληλα, και η διά θαλάσσης μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Περσικό Κόλπο στην Ευρώπη. Από τα 15 Suezmaxes και τα 8 VLCCs που φόρτωσαν αργό στον Περσικό Κόλπο με προορισμό την Ευρώπη τον Ιανουάριο, 10 Suezmaxes και 6 VLCCs απέφυγαν τη Διώρυγα του Σουέζ και επέλεξαν το ταξίδι από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος. Σε αντίθεση όμως με την περίπτωση των clean tankers, οι ναύλοι των dirty δεν κατέγραψαν την ίδια άνοδο. Οι λόγοι είναι τρεις: α) μεγαλύτερα μεγέθη φορτίου σημαίνουν λιγότερα δεξαμενόπλοια· β) το μέγεθος του στόλου έχει σημασία ‒ ενώ ο στόλος των Suezmaxes και των VLCCs αποτελείται από 660 και 900 πλοία αντίστοιχα, υπάρχουν σήμερα περίπου 250 LR2 και 260 LR1 που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου, με τα υπόλοιπα να δραστηριοποιούνται στη μεταφορά αργού· γ) υπάρχει μια σαφής μετατόπιση από τα Suezmaxes, τα οποία αντιπροσώπευαν το 80% του συνόλου του αργού που διακινήθηκε από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη πέρυσι, αλλά μόλις το 55% τον Ιανουάριο.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η συγκεκριμένη τάση εκτροπής των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα συνεχιστεί, θα παράσχει στήριξη στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων.
Πηγή: Gibson ‒ Tanker Market Report / 09.02.2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ