
Οι όποιες ελπίδες για κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς διαψεύστηκαν μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία.
Ως αποτέλεσμα, παρατηρούνται ελάχιστες αλλαγές στην κίνηση των δεξαμενόπλοιων από την Ερυθρά Θάλασσα, με αυτά με «πλούσιο» ιστορικό μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου να διέρχονται μαζικά, ενώ τα πλοία που δραστηριοποιούνται στο «συμβατικό» εμπόριο εκτρέπουν την πορεία τους προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος.
Το εμπόριο πετρελαϊκών προϊόντων από τον Περσικό Κόλπο και την Ινδία προς την Ευρώπη είναι αυτό που έχει επηρεαστεί περισσότερο από τις επιθέσεις των Χούθι. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Ιανουάριο κινήθηκε στα 690.000 βαρέλια/ημέρα, όταν το 2023 κατά μέσο όρο κινούνταν στα 955.000 βαρέλια/ημέρα. Παρά τη σημαντική αυτή πτώση, οι ναύλοι των clean tankers παρουσίασαν άνοδο, αποτέλεσμα την εκτροπή τους προς το πιο ασφαλές Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος. Από τα 19 LR2, 13 LR1 και 4 MR που φόρτωσαν τον Ιανουάριο, 12 LR2, 10 LR1 και 4 MR δρομολογήθηκαν μέσω Ακρωτηρίου. Επιπλέον, η μείωση των φορτίων προς την Ευρώπη αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εξαγωγών από άλλες χώρες.
Παράλληλα, και η διά θαλάσσης μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Περσικό Κόλπο στην Ευρώπη. Από τα 15 Suezmaxes και τα 8 VLCCs που φόρτωσαν αργό στον Περσικό Κόλπο με προορισμό την Ευρώπη τον Ιανουάριο, 10 Suezmaxes και 6 VLCCs απέφυγαν τη Διώρυγα του Σουέζ και επέλεξαν το ταξίδι από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος. Σε αντίθεση όμως με την περίπτωση των clean tankers, οι ναύλοι των dirty δεν κατέγραψαν την ίδια άνοδο. Οι λόγοι είναι τρεις: α) μεγαλύτερα μεγέθη φορτίου σημαίνουν λιγότερα δεξαμενόπλοια· β) το μέγεθος του στόλου έχει σημασία ‒ ενώ ο στόλος των Suezmaxes και των VLCCs αποτελείται από 660 και 900 πλοία αντίστοιχα, υπάρχουν σήμερα περίπου 250 LR2 και 260 LR1 που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου, με τα υπόλοιπα να δραστηριοποιούνται στη μεταφορά αργού· γ) υπάρχει μια σαφής μετατόπιση από τα Suezmaxes, τα οποία αντιπροσώπευαν το 80% του συνόλου του αργού που διακινήθηκε από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη πέρυσι, αλλά μόλις το 55% τον Ιανουάριο.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η συγκεκριμένη τάση εκτροπής των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα συνεχιστεί, θα παράσχει στήριξη στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων.
Πηγή: Gibson ‒ Tanker Market Report / 09.02.2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τρίτη 15 Ιουλίου ο Δήμαρχος Οινουσσών Γεώργιος Δανιήλ υποδέχθηκε στο Δημαρχείο με ιδιαίτερη τιμή τον ευπατρίδη Οινούσσιο Ευεργέτη της πατρίδας κ. Νικόλα Διαμ.…
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ