Τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

170
Τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Καθώς βρισκόμαστε στον τρίτο μήνα αυξημένων εντάσεων στην Υεμένη, ο αριθμός των πλοίων που αλλάζουν τις διαδρομές τους βαίνει αυξανόμενος, φέρνοντας τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο.

Η όλη κατάσταση, πέραν των αλλαγών στον διεθνή εμπορευματικό χάρτη, έχει επιφέρει μεταβολές στα οικονομικά της Αιγύπτου, δεδομένου ότι τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ έχουν μειωθεί σε συνάρτηση με την πτώση της ναυτιλιακής κίνησης.

Σύμφωνα με δεδομένα της Veson Nautical για την πορεία των τελών διέλευσης των πλοίων σε εβδομαδιαία βάση, σημαντικές είναι οι απώλειες για τα LPG carriers και τα containerships. Συνολικά, τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ από τα τέλη μειώθηκαν από τα $47 εκατ. στα τέλη Νοεμβρίου στα $28 εκατ. στις αρχές του 2024. Τα τέλη των containerships μειώθηκαν σημαντικά, κατά περίπου 66% από τα τέλη Νοεμβρίου στις αρχές Ιανουαρίου. Ωστόσο, σε ποσοστιαίους όρους, τα τέλη των LPG carriers σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση, κατά 93% περίπου, από το $1 εκατ. στα τέλη Νοεμβρίου στα $153.000 την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου. Τα τέλη των LNG carriers κατέλαβαν την τρίτη θέση, με πτώση κατά 65,65% περίπου, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, τα οποία σημείωσαν πτώση κατά 23,34% περίπου, από $7,3 εκατ. στα $5,7 εκατ. τον Ιανουάριο. Τα τέλη των bulk carriers επηρεάστηκαν λιγότερο, με συγκριτικά μέτρια μείωση της τάξεως του 7%.

Σε επίπεδο ναύλων, αυτοί των Suezmaxes και των Aframaxes έχουν σταθεροποιηθεί από τις αρχές Δεκεμβρίου, αυξανόμενοι κατά περίπου 16% και 63% αντίστοιχα. Η διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας υπερδιπλασιάζει τη διάρκεια των ταξιδιών από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη και, ως εκ τούτου, μειώνει την προσφορά διαθέσιμης χωρητικότητας στην αγορά. Στα containerships, η εκτροπή έχει αντιστρέψει μια σταθερά πτωτική τάση των ναύλων από το 2022. Ένας μεγάλος αριθμός πλοίων έχει εκτραπεί από την Ερυθρά Θάλασσα για να ταξιδέψει γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, και αυτό έχει επίσης οδηγήσει σε αύξηση των earnings των Post-Panamaxes για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας κατά περίπου 7% από τον Δεκέμβριο. Παρά το γεγονός ότι ο αντίκτυπος στα bulk carriers είναι σημαντικά μικρότερος από ό,τι στις άλλες αγορές, και ενώ οι ναύλοι υποχώρησαν όπως παραδοσιακά κάθε Ιανουάριο, παρέμειναν ιστορικά υψηλά γι’ αυτή την εποχή του έτους.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.