
Η Τουρκία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία υπέγραψαν την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου συμφωνία για ένα κοινό σχέδιο εξουδετέρωσης των ναρκών που επιπλέουν στη Μαύρη Θάλασσα ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία, έπειτα από μήνες συνομιλιών μεταξύ των τριών χωρών που είναι σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ.
Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ, ο Ρουμάνος ομόλογός του Άνγκελ Τίλβαρ και ο υφυπουργός Άμυνας της Βουλγαρίας Ατανάς Ζαπριάνοφ υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (MoU) στην Κωνσταντινούπολη για τη σύσταση τριμερούς πρωτοβουλίας ώστε να εξουδετερωθούν αυτοί οι εκρηκτικοί μηχανισμοί.
«Με την έναρξη του πολέμου, παρουσιάστηκε μια απειλή από νάρκες που επιπλέουν στη Μαύρη Θάλασσα. Προκειμένου να την καταπολεμήσουμε… συμφωνήσαμε να συστήσουμε μια ομάδα μέτρων κατά των ναρκών», είπε ο Γκιουλέρ κατά την τελετή της υπογραφής.
Οι θαλάσσιες νάρκες συνιστούν απειλή για τις εξαγωγικές οδούς που χρησιμοποιεί η Ουκρανία στη Μαύρη Θάλασσα μετά την εισβολή της Ρωσίας και αρκετά πλοία έχουν πληγεί από αυτές, περιλαμβανομένου ενός φορτηγού πλοίου που κατευθυνόταν σε λιμάνι του ποταμού Δούναβη για να φορτώσει σιτηρά τον Δεκέμβριο.
Τρία ναρκαλιευτικά πλοία από κάθε χώρα και ένα πλοίο διοίκησης και ελέγχου θα αναλάβουν δράση στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, δήλωσε αξιωματούχος του τουρκικού υπουργείου Άμυνας. Ναυτικοί διοικητές των τριών χωρών θα συστήσουν επιτροπή που θα διαχειρίζεται την επιχείρηση, είπε ο Γκιουλέρ, ο οποίος πρόσθεσε πως αυτή θα μπορούσε να περιλάβει και άλλες χώρες της Μαύρης Θάλασσας όταν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Η Άγκυρα, που διατηρεί καλές σχέσεις τόσο με το Κίεβο όσο και με τη Μόσχα, εργάζεται επίσης με τα Ηνωμένα Έθνη, την Ουκρανία και τη Ρωσία προκειμένου να αναβιώσει την πρωτοβουλία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά από την οποία αποχώρησε πέρυσι τον Ιούλιο η Μόσχα, αν και δεν φαίνεται δημόσια να υπάρχουν ενδείξεις προόδου στις συνομιλίες αυτές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ