
Μετά τις δεκάδες επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων το τελευταίο διάστημα, 18 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες αποφεύγουν πλέον τη διέλευση των πλοίων τους από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMΟ).
«Μεγάλος αριθμός εταιρειών» αποφάσισε ήδη την αναδρομολόγηση των πλοίων τους, που κάνουν τον γύρο της Αφρικής, «προκειμένου να μειωθούν οι επιθέσεις και ο αντίκτυπος για τους ναυτικούς», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του ΔΝΟ, ο Αρσένιο Ντομίνγκες, απευθυνόμενος στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου.
Την Τρίτη 2 Ιανουαρίου ο δανέζικος κολοσσός της ναυτιλίας Maersk ανακοίνωσε πως αναστέλλει τις μεταφορές φορτίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας και Κόλπου του Άντεν επ’ αόριστον.
Μετά το ξέσπασμα του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας, οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, έχουν εξαπολύσει επανειλημμένα επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων που κατ’ αυτούς συνδέονται με ισραηλινά συμφέροντα ή έχουν προορισμό ισραηλινούς λιμένες.
Η Ερυθρά Θάλασσα, που συνδέει τη Μεσόγειο με τον Ινδικό Ωκεανό μέσω της αιγυπτιακής Διώρυγας του Σουέζ, συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς του κόσμου. Από εκεί διέρχεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, υπολογίζει το Διεθνές Επιμελητήριο Εμπορικής Ναυτιλίας (ICS).
Το πλοίο Hangzhou της Maersk υπέστη πλήγμα το Σάββατο 30 Δεκεμβρίου καθώς διερχόταν από το στενό Μπαμπ ελ Μάντεμπ. Η εταιρεία ανέφερε πως αρχικά το πλοίο μπόρεσε να συνεχίσει την πορεία του, όμως κατόπιν το πλεύρισαν τέσσερα πλεούμενα, επιβαίνοντες στα οποία άνοιξαν πυρ και προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό. Με την επέμβαση στρατιωτικού ελικοπτέρου και ιδιωτικών φρουρών του πλοίου, η επίθεση απωθήθηκε, πρόσθεσε.
Οι επιθέσεις των Χούθι σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας προκαλούν σοβαρό «διεθνές πρόβλημα», τόνισαν οι κυβερνήσεις 12 χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, σε κοινή ανακοίνωσή τους χθες Τετάρτη 3 Ιανουαρίου, με την οποία προειδοποίησαν το σιιτικό ένοπλο κίνημα να τις σταματήσει «αμέσως» διαμηνύοντας πως σε διαφορετική περίπτωση θα «υποστεί τις συνέπειες».
Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν εξετάζει το ενδεχόμενο να εξαπολύσει πλήγματα εναντίον των Χούθι.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εντυπωσιακή πορεία κατέγραψε η ΟΛΠ Α.Ε. για το οικονομικό έτος 2024, παρουσιάζοντας νέα ιστορικά υψηλά σε έσοδα, κερδοφορία και προτεινόμενο μέρισμα, κατά την ετήσια…
Στην ενίσχυση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού με βιώσιμο τρόπο επενδύει ο κολοσσός της liner ναυτιλίας CMA CGM. Ειδικότερα, η CEVA Logistics του ομίλου εγκαινιάζει…
Το Ιράκ αναμένεται να ρίξει ταχύτητα στις εξαγωγές πετρελαίου τις ερχόμενες εβδομάδες. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, το Ιράκ προβλέπεται πως θα εξάγει…
Ανάσα για το θαλάσσιο εμπόριο αποτελεί η πρόσφατη «εκεχειρία» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Xeneta, το παράθυρο…
Η ηλεκτροπαραγωγή της Νότιας Κορέας βασίζεται σε ιδιαίτερα σημαντικό βαθμό στην πυρηνική ενέργεια, με το 2024 να αποτελεί έτος-σταθμό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Αύξηση 2,9% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Απρίλιο εφέτος. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον συγκεκριμένο μήνα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 24.404…
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της EMSA για το εργατικό δυναμικό στη θάλασσα. Η στατιστική επισκόπηση που παρουσιάζεται σε σχετική έκθεση βασίζεται σε δεδομένα που…
Η αμερικανική πίεση στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας έχει προκαλέσει σκοπέλους και για τους Κινέζους εισαγωγείς, οι οποίοι εμφανίζονται διστακτικοί στο να συνεχίσουν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ