
Αύξηση των καταγεγραμμένων περιστατικών πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων σε πλοία διεθνώς, αλλά ιδιαίτερα στον Κόλπο της Γουινέας, καταδεικνύει η τελευταία έκθεση του ΙCC International Maritime Bureau (IMB).
Σύμφωνα με τα εν λόγω δεδομένα, 99 περιστατικά ληστρικών και πειρατικών επιθέσεων καταγράφηκαν τους πρώτους εννέα μήνες του έτους στα διεθνή ύδατα έναντι 90 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Δράστες επιβιβάστηκαν σε 85 πλοία, σε δύο άνοιξαν πυρ, ενώ απόπειρα επίθεσης καταγράφηκε σε εννέα πλοία. Τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά συνέβησαν βράδυ.
Την ίδια ώρα, υπαρκτός παραμένει ο κίνδυνος για τα πληρώματα, καθώς το ίδιο χρονικό διάστημα σημειώθηκαν 69 ομηρίες, 14 απαγωγές, οκτώ απειλές, τρεις τραυματισμοί και μία επίθεση.
Τα αναφερόμενα περιστατικά αυξήθηκαν στον Κόλπο της Γουινέας κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 και διαμορφώθηκαν σε 21 σε σύγκριση με 14 για την ίδια περίοδο του 2022. Δεκαεπτά ήταν ένοπλες ληστείες και τέσσερις πειρατικές επιθέσεις, με την ασφάλεια των ναυτικών να τίθεται σε κίνδυνο: 54 πιάστηκαν όμηροι, 14 απήχθησαν και δύο τραυματίστηκαν.
Παράλληλα, πηγή ανησυχίας για τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να αποτελούν τα αυξημένα περιστατικά στα Στενά της Σιγκαπούρης. Τα καταγεγραμμένα περιστατικά ήταν 33 έναντι 31 την ίδια περίοδο πέρυσι. Δράστες επιβιβάστηκαν σε 31 πλοία, με πέντε μέλη του πληρώματος να κρατούνται όμηροι και δύο να απειλούνται, ενώ το 25% των περιστατικών αναφέρθηκε τον Ιούλιο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αναφέρθηκε ότι κλάπηκαν περιουσιακά στοιχεία του πλοίου. Το IMB υπογραμμίζει τον κίνδυνο καθυστερημένης ή ελλιπούς αναφοράς αυτών των περιστατικών και παροτρύνει όλες τις τοπικές αρχές να διερευνούν τα περιστατικά αυτά στο σύνολό τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ