
															Η αεροπορική εταιρεία Airbus πρόκειται να εξοπλίσει ένα από τα πλοία που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της ‒το οποίο έχει ναυλώσει από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs‒ με μια τεχνολογία που αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης, προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις παραγόμενες εκπομπές CO₂ του πλοίου.
Η λύση βοηθητικής πρόωσης eSAIL, την οποία έχει αναπτύξει η ισπανική εταιρεία bound4blue, παράγει έως και έξι φορές μεγαλύτερη πρόωση σε σύγκριση με ένα συμβατικό άκαμπτο ιστίο. Το σύστημα αποτελείται από μια κατακόρυφη επιφάνεια που μοιάζει με ιστίο και ένα ηλεκτρικό σύστημα αναρρόφησης αέρα το οποίο βοηθά τη ροή του αέρα να προσκολληθεί στο ιστίο, δημιουργώντας έτσι πρόσθετη πρόωση και μειώνοντας παράλληλα το φορτίο του κινητήρα του πλοίου.
Στο πλαίσιο του έργου, τρία eSAILs ύψους 22 μ. πρόκειται να εγκατασταθούν στο πλοίο «Ville de Bordeaux», για να δοκιμαστούν στη συνέχεια για μια περίοδο έξι μηνών, ξεκινώντας από τις αρχές του 2024. Το πλοίο «Ville de Bordeaux» χρησιμοποιείται για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της σειράς Airbus A320 Family από την Ευρώπη στο Μομπάιλ των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου γίνεται η τελική συναρμολόγηση.
Η εγκατάσταση των eSAILs στο «Ville de Bordeaux» υποστηρίζει τη δέσμευση της Airbus να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO₂ των θαλάσσιων δραστηριοτήτων της έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2015. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της bound4blue, η χρήση της εν λόγω τεχνολογίας μπορεί να αποφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του πλοίου έως και κατά 560 τόνους και των εκπομπών CO₂ έως και κατά 1.800 τόνους ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ