
Τον σημαντικό ρόλο της ναυτιλίας κατά τη διάρκεια των τελευταίων αλλεπάλληλων κρίσεων εξήρε κατά τη διάρκεια ομιλίας της, η οποία έκλεισε και την αυλαία του φετινού European Shipping Summit, η Magda Kopczynska, γενική διευθύντρια της DG MOVE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Όταν ξέσπασε η πανδημία, έπρεπε όλοι να βασιστούμε στον κλάδο για τη μεταφορά αγαθών και τροφίμων ανά τον κόσμο. Όταν άρχισε ο πόλεμος στην Ουκρανία, βασιστήκαμε στον κλάδο της ναυτιλίας για τη μεταφορά σιτηρών και τροφίμων από και προς την Ουκρανία. Στο Brexit κάναμε έκκληση στα λιμάνια και στις εταιρείες πορθμείων να “βγουν μπροστά”, προκειμένου οι οδηγοί φορτηγών να περάσουν από τη Μάγχη ενόψει των Χριστουγέννων», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Kopczynska.
Ορμώμενη από το αμέσως προηγούμενο πάνελ περί ισότητας των φύλων στη ναυτιλία, η ίδια τόνισε ότι τη συγκεκριμένη πρόκληση αντιμετωπίζουν οι μεταφορές στο σύνολό τους και όχι μόνο η ναυτιλία. Επίσης υπογράμμισε ότι πλέον το βασικό ερώτημα για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας είναι το «πώς» και όχι το «εάν θα επιτευχθεί», δείγμα ότι η συζήτηση και ο σκεπτικισμός για την επόμενη μέρα της πράσινης ναυτιλίας πλέον μετατοπίζονται στην ανάγκη εύρεσης χρηματοδότησης. Υπεραμύνθηκε επίσης των κανονισμών της ΕΕ για την απανθρακοποίηση, σημειώνοντας ότι έδωσαν την απαραίτητη ώθηση στον ΙΜΟ να προχωρήσει με μια ακόμη πιο φιλόδοξη ατζέντα κατά τη διάρκεια της MEPC 80 τον περασμένο Ιούλιο. Βέβαια, η κ. Kopczynska σχολίασε ότι πρόκειται για μια «πολύπλοκη» δέσμη κανονισμών (ETS, FuelEU Maritime, κ.λπ.), η οποία ωστόσο, με τη συμμετοχή και τη συνέργεια όλων των μερών, θα καταστεί επιτυχής.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα στη μεγάλη φωτιά που κατακαίει σήμερα για τρίτη μέρα τη βορειοδυτική Χίο. Η υποχώρηση των ανέμων και η ενίσχυση της…
Οι κολοσσοί Nvidia και AMD αναμένεται να μοιραστούν με την αμερικανική κυβέρνηση μέρος των εσόδων τους από πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών…
Η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία δηλώνουν έτοιμες να ενεργοποιήσουν εκ νέου το μηχανισμό επιβολής κυρώσεων εναντίον του Ιράν, αν δεν βρεθεί μέχρι…
Η Wasaline υπέγραψε σύμβαση για τη χρήση βιοαερίου με την Gasum και συμφωνία pooling στο πλαίσιο του FuelEU Maritime με τη Stena Line, η…
Μετά από χρόνια προετοιμασίας, η επαναλειτουργία του πάλαι ποτέ ναυπηγείου Hanjin στις Φιλιππίνες, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η HD Hyundai, βρίσκεται στην τελική ευθεία.…
Τουλάχιστον 40 θάνατοι που συνδέονται με τη χολέρα έχουν καταγραφεί σε μια εβδομάδα στην περιφέρεια του Νταρφούρ, στο δυτικό Σουδάν που βρίσκεται σε πόλεμο,…
Σε τροχιά ανόδου συνεχίζει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καταγράφοντας σημαντική αύξηση 7,3% στην επιβατική κίνηση κατά το πρώτο επτάμηνο του 2025, έναντι και…
Πολλές χώρες ανά τον κόσμο στρέφονται στη «λύση» της πυρηνικής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών τους. Σύμφωνα με το Reuters, ιδιώτες στην Ινδία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ