
Καθοριστικός παραμένει ο ρόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών τόσο όσον αφορά τις παραγγελίες όσο και τις αγοραπωλησίες πλοίων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, Έλληνες πλοιοκτήτες πρόσφατα προχώρησαν στην παραγγελία ή αγορά περισσοτέρων από είκοσι πλοίων.
Παραγγελίες
Η Sea Traders του Ομίλου Προκοπίου προέβη στην παραγγελία τεσσάρων bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 dwt, με εκτιμώμενη παράδοση το 2026 και κόστος $34 εκατ. έκαστο.
Επιπλέον, η Capital Gas, με επικεφαλής τον Ευάγγελο Μαρινάκη, προχώρησε στην παραγγελία δύο υγραεριοφόρων, μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., καθένα εκ των οποίων θα κοστίζει $116 εκατ., με εκτιμώμενη παράδοση το 2027. Στους όρους του συμβολαίου φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται και η επιλογή ναυπήγησης επιπλέον ενός πλοίου παρεμφερών προδιαγραφών.
Σε παραγγελία προχώρησε και η TEN, με επικεφαλής τον δρα Νικόλα Τσάκο, για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος $43,5 εκατ., με ορίζοντα παράδοσης το 2026.
Επιπροσθέτως, η Neptune Lines, με επικεφαλής την κ. Μελίνα Τραυλού, προχώρησε στην παραγγελία δύο Ro-Ro πλοίων μεταφορικής ικανότητας 4.200 ceu. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα, έχουν ορίζοντα παράδοσης το 2026 ενώ η Neptune Lines διατηρεί το δικαίωμα ναυπήγησης επιπλέον δύο πλοίων παρόμοιων προδιαγραφών.
Ακόμη, Έλληνες πλοιοκτήτες, των οποίων η ταυτότητα δεν έχει γνωστοποιηθεί, προχώρησαν στην παραγγελία τεσσάρων δεξαμενόπλοιων. Η μία παραγγελία αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 158.000 dwt, με κόστος $78,5 εκατ. ανά πλοίο και ορίζοντα παράδοσης το 2027. Η δεύτερη αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων 115.000 dwt, με κόστος $64,5 εκατ. ανά πλοίο και ορίζοντι παράδοσης επίσης το 2027.
Αγοραπωλησίες
Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, τα βλέμματα πέφτουν στην εταιρεία Eurodry, με επικεφαλής τον κ. Αριστείδη Πίττα. Η Eurodry προχώρησε στην αγορά τεσσάρων Ultramax bulk carriers, χωρητικότητας περίπου 63.200 dwt. Και τα τέσσερα πλοία έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, ενώ το αθροιστικό κόστος της επένδυσης αγγίζει τα $86 εκατ.
Ακόμη, Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν στην αγορά του δεξαμενόπλοιου «Fionia Swan», του Supramax bulk carrier «Kobe Star» και του Panamax containership «OOCL St. Lawrence».
Πηγή: Allied QuantumSea – Weekly Review
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ