
Καθοριστικός παραμένει ο ρόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών τόσο όσον αφορά τις παραγγελίες όσο και τις αγοραπωλησίες πλοίων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, Έλληνες πλοιοκτήτες πρόσφατα προχώρησαν στην παραγγελία ή αγορά περισσοτέρων από είκοσι πλοίων.
Παραγγελίες
Η Sea Traders του Ομίλου Προκοπίου προέβη στην παραγγελία τεσσάρων bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 dwt, με εκτιμώμενη παράδοση το 2026 και κόστος $34 εκατ. έκαστο.
Επιπλέον, η Capital Gas, με επικεφαλής τον Ευάγγελο Μαρινάκη, προχώρησε στην παραγγελία δύο υγραεριοφόρων, μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., καθένα εκ των οποίων θα κοστίζει $116 εκατ., με εκτιμώμενη παράδοση το 2027. Στους όρους του συμβολαίου φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται και η επιλογή ναυπήγησης επιπλέον ενός πλοίου παρεμφερών προδιαγραφών.
Σε παραγγελία προχώρησε και η TEN, με επικεφαλής τον δρα Νικόλα Τσάκο, για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος $43,5 εκατ., με ορίζοντα παράδοσης το 2026.
Επιπροσθέτως, η Neptune Lines, με επικεφαλής την κ. Μελίνα Τραυλού, προχώρησε στην παραγγελία δύο Ro-Ro πλοίων μεταφορικής ικανότητας 4.200 ceu. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα, έχουν ορίζοντα παράδοσης το 2026 ενώ η Neptune Lines διατηρεί το δικαίωμα ναυπήγησης επιπλέον δύο πλοίων παρόμοιων προδιαγραφών.
Ακόμη, Έλληνες πλοιοκτήτες, των οποίων η ταυτότητα δεν έχει γνωστοποιηθεί, προχώρησαν στην παραγγελία τεσσάρων δεξαμενόπλοιων. Η μία παραγγελία αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 158.000 dwt, με κόστος $78,5 εκατ. ανά πλοίο και ορίζοντα παράδοσης το 2027. Η δεύτερη αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων 115.000 dwt, με κόστος $64,5 εκατ. ανά πλοίο και ορίζοντι παράδοσης επίσης το 2027.
Αγοραπωλησίες
Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, τα βλέμματα πέφτουν στην εταιρεία Eurodry, με επικεφαλής τον κ. Αριστείδη Πίττα. Η Eurodry προχώρησε στην αγορά τεσσάρων Ultramax bulk carriers, χωρητικότητας περίπου 63.200 dwt. Και τα τέσσερα πλοία έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, ενώ το αθροιστικό κόστος της επένδυσης αγγίζει τα $86 εκατ.
Ακόμη, Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν στην αγορά του δεξαμενόπλοιου «Fionia Swan», του Supramax bulk carrier «Kobe Star» και του Panamax containership «OOCL St. Lawrence».
Πηγή: Allied QuantumSea – Weekly Review
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ