
Η σύγκρουση στην Ανατολική Ευρώπη μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας συνεχίζεται αδιάκοπτα, με τα δύο αντίπαλα μέρη να προσπαθούν να προκαλέσουν πλήγματα σε υποδομές, και συγκεκριμένα λιμένες και ναυπηγεία.
Ειδικότερα, το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας ανακοίνωσε μέσω Telegram πως οι ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας εξαπέλυσαν επίθεση εναντίον του ναυπηγείου της Σεβαστούπολης, στη χερσόνησο της Κριμαίας, με 10 πυραύλους κρουζ και τρία ταχύπλοα τηλεκατευθυνόμενα μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι επτά από τους δέκα πυραύλους καταστράφηκαν από συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας και τα τρία USVs από ρωσικό περιπολικό που έπλεε στην περιοχή.
«Ως αποτέλεσμα των πληγμάτων από πυραύλους κρουζ του εχθρού, δυο πλοία που υποβάλλονταν σε επισκευές υπέστησαν ζημιές», διευκρίνισε το υπουργείο.
Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τους τύπους των πλοίων. Η Σεβαστούπολη είναι η βάση του στόλου της Μαύρης Θάλασσας του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού και εκεί κατασκευάζονται ή επισκευάζονται αρκετά πολεμικά.
Νωρίτερα, ο διορισμένος από τη Μόσχα κυβερνήτης της Σεβαστούπολης ανέφερε πως «κατά τις πρώτες πληροφορίες, συνολικά 24 άνθρωποι τραυματίστηκαν» στην ουκρανική επίθεση.
Παράλληλα, ρωσικά τηλεκατευθυνόμενα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα-καμικάζι έβαλαν στο στόχαστρο την ουκρανική περιφέρεια της Οδησσού κατά τη διάρκεια της νύχτας της Τρίτης προς Τετάρτη, με αποτέλεσμα να υποστούν ζημιές λιμενικές υποδομές στην πόλη Ιζμαήλ και να τραυματιστούν έξι άνθρωποι, τρεις σοβαρά, δήλωσε Ουκρανός αξιωματούχος.
«Σμήνη drones επίθεσης κατευθύνθηκαν προς την περιοχή της Ιζμαήλ (…). Διαπιστώθηκαν ζημιές σε λιμενικές υποδομές και άλλες πολιτικές [υποδομές]», γνωστοποίησε ο Όλεχ Κίπερ μέσω Telegram.
«Έξι άμαχοι» τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν σε νοσοκομείο, οι τρεις σε σοβαρή κατάσταση, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ