
Η Svitzer, ένας κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών ρυμούλκησης και μέρος της A.P. Moller-Maersk, ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη της δεύτερης φάσης ενός πρωτοποριακού έργου που υλοποιεί και αφορά το σχεδιασμό του πρώτου στον κόσμο υβριδικού ρυμουλκού το οποίο θα διαθέτει τεχνολογία κυψελών καυσίμου και θα καταναλώνει μεθανόλη ως καύσιμο (MHFC).
Η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει τεχνικές μελέτες προκειμένου να προσδιορίσει κατά πόσο είναι εφικτός ο σχεδιασμός ενός τέτοιου πλοίου δεδομένων πραγματικών επιχειρησιακών απαιτήσεων ενός ρυμουλκού, και πλέον περνά στην επόμενη φάση του έργου στην οποία θα συνεργαστεί με την κορυφαία εταιρεία ναυτικής αρχιτεκτονικής Robert Allan Ltd για το σχεδιασμό του πλοίου. Η επόμενη φάση θα περιλαμβάνει εργασίες για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του πλοίου, την πραγματοποίηση αρχικών εκτιμήσεων για την κατασκευή του, καθώς και την επιλογή του εξοπλισμού που πρόκειται να εγκατασταθεί σε αυτό.
Το MHFC ρυμουλκό θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης με κυψέλες καυσίμου μεθανόλης και μπαταρίες το οποίο αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και λιγότερους επιχειρησιακούς περιορισμούς σε σύγκριση με ένα πλοίο που τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρίες. Παράλληλα, οι βοηθητικές γεννήτριες κατανάλωσης μεθανόλης που θα διαθέτει θα παρέχουν εφεδρική ισχύ χωρίς να απαιτείται η χρήση άλλου δευτερεύοντος καυσίμου. Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει, το πρωτοποριακό ρυμουλκό θα μπορεί μέσω της κατανάλωσης πράσινης μεθανόλης να εκπέμπει περίπου 1,300 τόνους λιγότερο CO2 ετησίως σε σύγκριση με ρυμουλκά αντίστοιχου μεγέθους του στόλου της Svitzer, τα οποία καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα.
Το επόμενο διάστημα η Svitzer θα επιδιώξει να δημιουργήσει συνεργασίες και με άλλες εταιρείες για την οριστικοποίηση της επιλογής του εξοπλισμού του υπό μελέτη ρυμουλκού, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών και του συστήματος κυψελών καυσίμου, καθώς και την υποστήριξη της διαδικασίας κατασκευής του μόλις ολοκληρωθεί η φάση του σχεδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H εν εξελίξει εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Ιράν μείωσε τις γεωπολιτικές εντάσεις, προκαλώντας εκ νέου ανακατατάξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η πολεμική σύρραξη στη Μ.…
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιτηρών από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9%, λόγω της αύξησης των εξαγωγών καλαμποκιού, σύμφωνα…
Με αφετηρία την 1η Ιουλίου, τα φορτηγά πλοία απαγορεύεται να απορρίπτουν λύματα στα φινλανδικά παράκτια ύδατα. Το κοινοβούλιο της σκανδιναβικής χώρας ενέκρινε τη νομοθετική…
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ