
Η Svitzer, ένας κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών ρυμούλκησης και μέρος της A.P. Moller-Maersk, ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη της δεύτερης φάσης ενός πρωτοποριακού έργου που υλοποιεί και αφορά το σχεδιασμό του πρώτου στον κόσμο υβριδικού ρυμουλκού το οποίο θα διαθέτει τεχνολογία κυψελών καυσίμου και θα καταναλώνει μεθανόλη ως καύσιμο (MHFC).
Η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει τεχνικές μελέτες προκειμένου να προσδιορίσει κατά πόσο είναι εφικτός ο σχεδιασμός ενός τέτοιου πλοίου δεδομένων πραγματικών επιχειρησιακών απαιτήσεων ενός ρυμουλκού, και πλέον περνά στην επόμενη φάση του έργου στην οποία θα συνεργαστεί με την κορυφαία εταιρεία ναυτικής αρχιτεκτονικής Robert Allan Ltd για το σχεδιασμό του πλοίου. Η επόμενη φάση θα περιλαμβάνει εργασίες για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του πλοίου, την πραγματοποίηση αρχικών εκτιμήσεων για την κατασκευή του, καθώς και την επιλογή του εξοπλισμού που πρόκειται να εγκατασταθεί σε αυτό.
Το MHFC ρυμουλκό θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης με κυψέλες καυσίμου μεθανόλης και μπαταρίες το οποίο αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και λιγότερους επιχειρησιακούς περιορισμούς σε σύγκριση με ένα πλοίο που τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρίες. Παράλληλα, οι βοηθητικές γεννήτριες κατανάλωσης μεθανόλης που θα διαθέτει θα παρέχουν εφεδρική ισχύ χωρίς να απαιτείται η χρήση άλλου δευτερεύοντος καυσίμου. Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει, το πρωτοποριακό ρυμουλκό θα μπορεί μέσω της κατανάλωσης πράσινης μεθανόλης να εκπέμπει περίπου 1,300 τόνους λιγότερο CO2 ετησίως σε σύγκριση με ρυμουλκά αντίστοιχου μεγέθους του στόλου της Svitzer, τα οποία καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα.
Το επόμενο διάστημα η Svitzer θα επιδιώξει να δημιουργήσει συνεργασίες και με άλλες εταιρείες για την οριστικοποίηση της επιλογής του εξοπλισμού του υπό μελέτη ρυμουλκού, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών και του συστήματος κυψελών καυσίμου, καθώς και την υποστήριξη της διαδικασίας κατασκευής του μόλις ολοκληρωθεί η φάση του σχεδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε σήμερα πως έδωσε εντολή σε δύο πυρηνικά υποβρύχια να πάρουν θέση σε περιοχές κοντά στη Ρωσία, ως…
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ,…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Σταθερός στο 2% παρέμεινε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο…
Τάσεις σταθεροποίησης καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, καθώς οι καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους φαίνεται να αποκλιμακώνονται, παρά την οριακή εβδομαδιαία πτώση. Συγκεκριμένα, ο…
Το παρατεταμένο κύμα καύσωνα που σαρώνει την Ευρώπη «ροκανίζει» τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), τα οποία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλό πενταετίας…
Η CMA CGM, ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών, αποτελεί τον νέο επενδυτή στη νεοφυή επιχείρηση Hycamite TCD Technologies Ltd. Η Hycamite, που δραστηριοποιείται στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ