
Γερμανικός τερματικός σταθμός LNG ενδέχεται να καθυστερήσει την έναρξη της λειτουργίας του, έπειτα από τοπικές αντιδράσεις, σε μια περίοδο που η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας παραμένει «εύθραυστη».
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ένας υπό σχεδίαση τερματικός σταθμός LNG, στις ακτές της Βαλτικής, είναι πιθανό να μην εκκινήσει εγκαίρως τη λειτουργία του για τον χειμώνα, λόγω αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών, που αφορούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που αναμένεται να προκληθούν από το project.
Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, προειδοποίησε για τις σοβαρές συνέπειες που θα προκύψουν εάν και ο δεύτερος υπό σχεδίαση τερματικός LNG, κοντά στο νησί Rügen, δεν αρχίσει να λειτουργεί φέτος τον χειμώνα, όπως έχει προγραμματιστεί.
Ο κ. Χάμπεκ τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «οι προμήθειες φυσικού αερίου πρέπει να σχεδιαστούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλιστούν οι παραδόσεις ακόμη και σε περίπτωση ιδιαίτερα ψυχρού καιρού ή συμφόρησης του εφοδιασμού μέσω των αγωγών», ενώ συνέχισε: «Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος ανυπολόγιστης αύξησης των τιμών, συμφόρησης του εφοδιασμού και σοβαρής οικονομικής ζημίας, η οποία θα πλήξει ιδιαίτερα την ανατολική Γερμανία».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία εγκαινίασε τρεις τερματικούς σταθμούς LNG για να αποτρέψει την περσινή ενεργειακή κρίση και έχει υπό σχεδίαση άλλους δύο για τον ερχόμενο χειμώνα.
Τέλος, οι γερμανικές εταιρείες αποθήκευσης φυσικού αερίου υπογραμμίζουν ότι η πρόσθετη χωρητικότητα LNG είναι απαραίτητη για την ενεργειακή ασφάλεια και την εξομάλυνση πιθανών πιέσεων λόγω του ψύχους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ