
Στη βιωσιμότητα και στα κριτήρια ESG συνεχίζει να στρέφεται το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, με τα βλέμματα να εστιάζουν στην αγορά των τακτικών γραμμών, όπου οι μεγαλύτερες εταιρείες διαχειρίζονται σημαντικό μέρος του τονάζ.
Ενδεικτικά, οι τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες (MSC, Maersk, CMA CGM και COSCO) διαχειρίζονται αθροιστικά σχεδόν το 57% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Στο μέτωπο της βιωσιμότητας, όμως, μια άλλη εταιρεία φαίνεται να ξεχωρίζει εξίσου. Πιο συγκεκριμένα, η νοτιοκορεατική HMM βρέθηκε πρώτη σε σχετική κατάταξη της Sustainalytics, εταιρείας αξιολόγησης εισηγμένων εταιρειών βάσει κριτηρίων ESG.
Η HMM είναι η όγδοη μεγαλύτερη διαχειρίστρια εταιρεία containerships (2,9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας) με στόλο μεταφορικής ικανότητας που, βάσει δεδομένων της Alphaliner, ξεπερνά τα 790.000 TEUs.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του νοτιοκορεατικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap, η Sustainalytics απέδωσε αξιολόγηση 15,4 μονάδων στην HMM (όσο μικρότερη η βαθμολογία, τόσο το καλύτερο). Ωστόσο, η κόντρα ήταν ισχυρή, με τη Maersk να λαμβάνει αξιολόγηση 17,4 μονάδων και τη CMA CGM αξιολόγηση 19,3 μονάδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ