
Το δημοτικό συμβούλιο του Άμστερνταμ αποφάσισε να προχωρήσει σε σταδιακή απαγόρευση των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της ολλανδικής πρωτεύουσας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Πιο συγκεκριμένα, η απαγόρευση αυτή εγκρίθηκε στις 20 Ιουλίου και έχει ως κύριο στόχο τη μείωση του μαζικού τουρισμού και της ρύπανσης που προκαλείται από τα κρουαζιερόπλοια.
Το κίνητρο πίσω από αυτό το μέτρο είναι η προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των τουριστών που επισκέπτονται την πόλη και κατά συνέπεια να προστατευτεί το περιβάλλον.
Παράλληλα, με την εφαρμογή της εν λόγω απαγόρευσης, το Άμστερνταμ θα ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων με υψηλούς περιβαλλοντικούς στόχους, όπως η Βαρκελώνη και η Βενετία, που ήδη έχουν μειώσει τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων ή εξετάζουν το ενδεχόμενο να το κάνουν. Σημειώνεται ότι το λιμάνι αναμένεται να φιλοξενήσει 114 κρουαζιερόπλοια το 2023 με συνολικά σχεδόν 300.000 επιβάτες.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πόλη προσπαθεί διαρκώς να περιορίσει τον αριθμό των τουριστών, ο οποίος ανέρχεται σε εκατομμύρια ετησίως, προκειμένου να διατηρηθούν η ποιότητα ζωής και η αειφορία της πόλης.
Ωστόσο, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) έκανε λόγο για ανακριβή δημοσιεύματα, υποστηρίζοντας ότι τα προαναφερθέντα δεν αντικατοπτρίζουν πραγματικά τις αποφάσεις που πάρθηκαν στις 20 Ιουλίου.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι ήδη έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ σε λιμενικές υποδομές κρουαζιέρας και σε συστήματα ηλεκτροδότησης από την ξηρά, μακροπρόθεσμα. Πέραν αυτού, πραγματοποιούνται συζητήσεις και για τη μετεγκατάσταση του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων εκτός του κέντρου της πόλης, οι οποίες ξεκίνησαν το 2016 και συνεχίζονται ακόμη.
Επιπλέον, η CLIA υπογραμμίζει ότι συνεργάζεται με τις αρμόδιες Αρχές για να ικανοποιηθούν οι θέσεις που εκφράστηκαν από τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου. Η αγορά κρουαζιέρας προσφέρει σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία, δίχως να οφείλεται σε σημαντικό βαθμό για τον εξαιρετικά υψηλό αριθμό τουριστών που δέχεται το Άμστερνταμ. Συγκεκριμένα, η CLIA αναφέρει ότι από τους περισσότερους από 21 εκατομμύρια επισκέπτες που δέχεται το Άμστερνταμ κάθε χρόνο, περίπου το 1% φτάνει με κρουαζιερόπλοια, ενώ ο τουρισμός κρουαζιέρας συνεισφέρει στην πόλη περίπου 105 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 7,3 βαθμών σημειώθηκε σήμερα στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας, σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο γεωλογικών μελετών (USGS) Το επίκεντρο…
Η συριακή κρατική τηλεόραση έκανε λόγο για νέα ισραηλινά πλήγματα σήμερα το απόγευμα στη Δαμασκό στην περιοχή όπου βρίσκεται το Γενικό Επιτελείο των συριακών…
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε η πρώτη παραγγελία του ταχύστροφου κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης 175DF-M. Ο εν λόγω κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί σε ένα υπερπολυτελές σκάφος αναψυχής που…
Την κοινή ανάπτυξη ενός νέου πλοίου μεταφοράς υγρού υδρογόνου (LH₂), χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων., ανακοίνωσαν η EDGE Navigation AS και ο DNV. Το πλοίο,…
Μια σημαντική συνεργασία μεταξύ της γερμανικής NEURA Robotics και των νοτιοκορεατικών HD Hyundai Samho και HD Hyundai Robotics σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην εφαρμογή…
Στα €4,5 δισ. εκτινάχθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα ταμειακά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.…
2.965 έλεγχοι έγιναν από τον Ιούνιο έως τα μέσα Ιουλίου από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής και βεβαιώθηκαν 265…
Η κυβέρνηση της Συρίας υπέγραψε στις 14 Ιουλίου συμφωνία ύψους $800 εκατ. με την DP World, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ