
Ο ρόλος της Ινδίας στην παγκόσμια οικονομία είναι αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικός, με την αναπτυσσόμενη χώρα να συνιστά κορυφαίο προορισμό για πληθώρα εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, το επόμενο βήμα για την Ινδία είναι να καταστεί ανεπτυγμένη οικονομία, με το βλέμμα της όμως να παραμένει στραμμένο στον νούμερο ένα στόχο, να γίνει η ισχυρότερη οικονομία στον πλανήτη.
Πάντως, το ταξίδι αυτό δεν είναι σύντομο, αλλά αντιθέτως πολυετές, με τον πρώτο στόχο να μη θεωρείται επιτεύξιμος πριν από τη μέση του αιώνα που διανύουμε. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η Ινδία πρέπει να αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 7,6% για τα επόμενα 25 έτη ώστε να θεωρηθεί ανεπτυγμένη οικονομία. Προκειμένου ένας τέτοιος στόχος να επιτευχθεί, η Ινδία πρέπει να επενδύσει στην εκπαίδευση, στις υποδομές, στην υγεία αλλά και στην τεχνολογία.
Την ίδια ώρα, ένα απαραίτητο βήμα είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας. Το προηγούμενο έτος, ινδικά ειδησεογραφικά μέσα αναμετέδωσαν δηλώσεις αξιωματούχου της σιγκαπουριανής κυβέρνησης, κατά τις οποίες η Ινδία οφείλει να θέσει στόχο ανάπτυξης 8 έως 10% για τα επόμενα 25 έτη, προκειμένου να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας και να αυξήσει το κατά κεφαλήν εισόδημα.
Παράλληλα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει προβεί σε εκτίμηση ότι η Ινδία δύναται να καταστεί τρίτη ισχυρότερη οικονομία έως και το 2027. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η αναρρίχησή της στην κορυφή του κόσμου θα είναι εξίσου εύκολη ή γρήγορη.
Πρόσφατες εκτιμήσεις χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, τις οποίες επικαλούνται διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, σημειώνουν ότι το 2075 θα αποτελέσει ένα νέο έτος-κλειδί. Τότε, η Ινδία θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ και θα καταστεί δεύτερη ισχυρότερη οικονομία.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μία ακόμη πρόβλεψη, που ισχυρίζεται ότι η Ινδία δύναται να καταστεί ισχυρότερη οικονομία ακόμη και το 2047, εφόσον και αν είναι σε θέση να διατηρήσει σταθερό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 14% έως τότε.
Πηγή: The Economic Times, Reuters, Press Trust of India, CNBC
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ