
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε την απόκτηση εγκρίσεων επί της αρχής (AiP) από τους νηογνώμονες Det Norsk Veritas AS (DNV) και American Bureau of Shipping (ABS) σχετικά με τον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) καθώς και τη λήψη μίας ακόμη έγκρισης από τον ABS που αφορά μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FSO) LCO₂.
Τόσο ο σχεδιασμός του πλοίου όσο και του FSO αναπτύχθηκαν από κοινού από τη MOL, την κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μαλαισίας PETRONAS και το Ινστιτούτο Σχεδιασμού και Έρευνας Εμπορικών πλοίων της Σαγκάης (SDARI). Οι τρεις εταίροι, στο πλαίσιο ενός μνημονίου συνεργασίας το οποίο υπεγράφη στις 7 Φεβρουαρίου του 2022, μελέτησαν από κοινού τους βέλτιστους τρόπους θαλάσσιας μεταφοράς LCO₂ στην περιοχή της Ασίας και της Ωκεανίας, ολοκληρώνοντας τις σχετικές εννοιολογικές μελέτες για τα πλοία μεταφοράς LCO₂ και το FSO.
Το FSO αποτελεί μια πλωτή εγκατάσταση που μπορεί να δέχεται, να αποθηκεύει και να εκφορτώνει φορτίο σε άλλα πλοία, αποτελώντας μία από τις αποτελεσματικότερες λύσεις διαχείρισης LCO₂ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αγορά της δέσμευσης, της αξιοποίησης και της αποθήκευσης άνθρακα (CCUS).
Η ολοκλήρωση των αρχικών σχεδιασμών και η λήψη των σχετικών εγκρίσεων ανοίγουν τον δρόμο για μια ευέλικτη προσέγγιση των αναγκών μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο της οικοδόμησης μιας αξιακής αλυσίδας που αφορά τη δέσμευση, την αξιοποίηση και την αποθήκευση του CO₂, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας απαλλαγμένης από τις ανθρακικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ