
Η συνεδρίαση του RINA Hellenic Technical Committee (HTC), η οποία έλαβε χώρα στις 9 Μαρτίου στη Μαρίνα Βουλιαγμένης, έφερε κοντά εκπροσώπους από το φάσμα της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας προκειμένου να συζητήσουν τον αντίκτυπο των νέων κανονισμών, όπως ο CII, αλλά και τις πρόσφατες εξελίξεις στο μέτωπο της απανθρακοποίησης και της ψηφιοποίησης για την ενίσχυση της ασφάλειας και της λειτουργικής αποτελεσματικότητας.
Κατά η διάρκεια του HTC, στο οποίο προέδρευαν από κοινού οι Θεόδωρος Μπαλτατζής, General Manager, Technomar Shipping, και Άκης Τσιριγάκης, Διευθύνων Σύμβουλος, Nautilus Energy Management Corp., συζητήθηκαν αρκετά θέματα, συμπεριλαμβανομένων των επικαιροποιημένων κανονισμών, της βελτίωσης του CII των υφιστάμενων πλοίων, των πτυχών και των επιπτώσεων των εναλλακτικών καυσίμων και των προκλήσεων για τα νεότευκτα πλοία.
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κινείται στους ρυθμούς της απανθρακοποίησης, σημαντική πρόκληση για τους διαχειριστές αποτελεί επίσης η βελτίωση της απόδοσης των υπαρχόντων στόλων. Η πρόκληση αυτή αναλύθηκε εκτενώς μεταξύ άλλων στο HTC του RINA.
Ο κ. Σπύρος Ζολώτας, Senior Director, Marine South EMEA Region του RINA τόνισε ότι τέτοιου είδους εκδηλώσεις όπως το HTC δίνουν τη δυνατότητα επίτευξης των στόχων της βιομηχανίας. «Μας επιτρέπουν να συζητάμε τα πραγματικά θέματα, να κατανοούμε τις ανησυχίες και να μοιραζόμαστε ζωτικής σημασίας γνώση και εμπειρία».
Ο κ. Ζολώτας συνέχισε λέγοντας: «υπάρχουν πολλές πιθανές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας αλλά στο HTC έγινε ξεκάθαρο ότι πολλοί είναι μπερδεμένοι για νέες ιδέες και χρειάζονται πρακτικές λύσεις που θα μας οδηγήσουν μπροστά σήμερα και θα επιτρέψουν στις εταιρείες να λειτουργούν με τον κατάλληλο τρόπο. Δεν θα υπάρχει μία μόνο απάντηση και πρέπει να συνεχίσουμε να εξερευνούμε όλες τις επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας».
Αναφερόμενος στις ψηφιακές λύσεις ο ίδιος υπογράμμισε ότι προσφέρουν πλεονεκτήματα για την ελαχιστοποίηση των ανθρώπινων λαθών και την απλοποίηση των λειτουργιών εν πλω. «Αναλύοντας τα δεδομένα του στόλου, μπορούμε να βρούμε τρόπους για να αυξήσουμε την επιχειρησιακή απόδοση του πλοίου και να βελτιστοποιήσουμε τα routes, οδηγώντας σε χαμηλότερες εκπομπές. Φυσικά, χέρι-χέρι με την ψηφιοποίηση έρχεται η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, ένας τομέας που καλύπτεται επίσης από την επιτροπή και στον οποίο η RINA πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις για τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας», κατέληξε ο κ. Ζολώτας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ