
Η εταιρεία τεχνολογίας ABB έχει εξασφαλίσει ένα συμβόλαιο με τη φινλανδική ναυπηγική εταιρεία Meyer Turku για την προμήθεια ενός ολοκληρωμένου πακέτου ισχύος και πρόωσης το οποίο περιλαμβάνει δύο μονάδες πρόωσης Azipod® καθώς και το σύστημα ισχύος Onboard DC Grid™ και προορίζεται για δύο νεότευκτα περιπολικά πλοία πολλαπλών χρήσεων της φινλανδικής συνοριοφυλακής.
Προγραμματισμένα για παράδοση τα έτη 2025 και 2026, τα μήκους 98 μέτρων πλοία πρόκειται να αντικαταστήσουν τα αποσυρόμενα πλοία Tursas και Uisko και θα χρησιμοποιηθούν για την περιφρούρηση των συνόρων της Φινλανδίας, την πραγματοποίηση επιχειρήσεων θαλάσσιας διάσωσης και το μετριασμό τυχόν περιβαλλοντικών ατυχημάτων.
Η περιπολία των φινλανδικών ακτών οι οποίες χαρακτηρίζονται από βραχώδη ακτογραμμή και δύσκολες χειμερινές καιρικές συνθήκες, θέτει υψηλές απαιτήσεις για τα περιπολικά πλοία. Οι διπλοί προωθητήρες Azipod® της ABB θα παρέχουν την απαραίτητη ευελιξία ελιγμών καθώς και παγοθραυστικές δυνατότητες για τη βελτιστοποίηση της επιχειρησιακής απόδοσης και την ενίσχυση των επιπέδων ασφάλειας, παρέχοντας παράλληλα άνεση στο πλήρωμα μέσω της ελαχιστοποίησης των δονήσεων.
Επιπλέον, η πλατφόρμα διαχείρισης ισχύος ABB Onboard DC Grid™ θα αυξήσει την ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων επιτρέποντας στη Φινλανδική Συνοριοφυλακή να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.
Η εν λόγω συμφωνία ενισχύει την παρουσία της ABB στον κλάδο των περιπολικών πλοίων, με την εταιρεία να έχει ήδη αναλάβει τον εξοπλισμό περιπολικών πλοίων των καναδικών αλλά και των νορβηγικών ακτοφυλακών.
Φωτό: ΑΒΒ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ