
Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές στη ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και εκείνη των δεξαμενοπλοίων για το 2023.
Τα πρόσφατα δεδομένα των ναυλομεσιτών καταδεικνύουν αύξηση της ζήτησης παρά το νωχελικό ξεκίνημα του έτους. Στο μέτωπο των bulk carriers, οι εξαγωγές της Βραζιλίας αποτελούν έναν από τους παράγοντες αισιοδοξίας, παρότι επί του παρόντος η χώρα έχει αντιμετωπίσει σημαντικούς σκοπέλους εντός του έτους, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων. Η φετινή συγκομιδή σόγιας στη Βραζιλία εκτιμάται να φθάσει τους 152,9 εκατ. τόνους, αυξημένη κατά 21,8% σε σύγκριση με το 2022.
Επιπλέον, η Κίνα φαίνεται να επιστρέφει δυναμικά στις διεθνείς αγορές παρά την ανακοίνωση για τον χαμηλότερο στόχο ανάπτυξης του ΑΕΠ εδώ και δεκαετίες. Κατά τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατά 71% σε 60,64 εκατ. τόνους σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Την ίδια ώρα, ανοδικά κινείται και η αγορά των δεξαμενόπλοιων. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι τα αυξημένα τονομίλια, που οδήγησαν σε ανάκαμψη των ναύλων των tanker μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, προκλήθηκαν από την ισχύ των ευρωπαϊκών κυρώσεων στα ρωσικά προϊόντα και αποτελούν μια εξέλιξη που θα διαρκέσει για πολύ.
Τι αναφέρουν οι πλοιοκτήτες για ξηρό φορτίο
Την αισιοδοξία του για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου εξέφρασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης στο Αμερικανικό χρηματιστήριο Seanergy Maritime Σταμάτης Τσαντάνης. Αναφερόμενος στις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, έκανε λόγο για εποχιακή αδυναμία ενώ πρόσθεσε ότι βλέπει σύντομα σημαντική ανάκαμψη τόσο στους ναύλους στη spot αγορά όσο και στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (FFA).
Ιδιαίτερα θετικός για τον κλάδο των bulk carriers εμφανίστηκε ο CEO της Star Bulk Carriers, Πέτρος Παππάς ο οποίος τόνισε ότι οι προοπτικές του κλάδου είναι ενθαρρυντικές, δεδομένου του χαμηλού 25 ετών στο βιβλίο παραγγελιών και της θετικής επίδρασης στη ζήτηση ξηρού χύδην φορτίου από το άνοιγμα εκ νέου της κινεζικής οικονομίας.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος και CEO της Eurodry, Αριστείδης Πίττας. Ανέφερε ότι η επιστροφή της κανονικότητας στην Κίνα, το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία και ένα προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον με πληθωρισμό υπό έλεγχο θα μπορούσε να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην επιστροφή της ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου στα ιστορικά μέσα επίπεδα και πέραν αυτού. Ο μεγαλύτερος παράγοντας αισιοδοξίας για τον ίδιο, είναι το ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών, το οποίο θα περιορίσει την ανάπτυξη του στόλου για τα επόμενα 2-3 χρόνια.
Ενισχυμένη η αγορά των tanker
Η Tsakos Energy Navigation παρουσιάζοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα επεσήμανε ότι η τρέχουσα ισχύς της αγοράς στηρίζεται σε γερές βάσεις, ενισχυμένη από τα γεωπολιτικά περιστατικά και τα πρόσθετα τονομίλια.
Μάλιστα, εκτίμησε ότι υπάρχουν περαιτέρω ανοδικά περιθώρια, δεδομένου ότι οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου αναμένεται να φτάσουν και πιθανότατα να ξεπεράσουν τα προ πανδημίας επίπεδα των 10,8 εκατ. βαρελιών την ημέρα και η κατανάλωση πετρελαίου θα αυξηθεί σημαντικά το 2023, όπως αναφέρουν αναλυτές. Επιπλέον, ο κλάδος των tankers θα επωφεληθεί του χαμηλού βιβλίου παραγγελιών, το οποίο σήμερα διαμορφώνεται μόλις στο 4% του στόλου που ταξιδεύει στο νερό.
Την ίδια ώρα, το 35% του στόλου ξεπερνά τα 15 χρόνια ζωής, όπερ σημαίνει ότι είναι λιγότερο ελκυστικά σε ναυλωτές, ιδιαίτερα για μακροχρόνια συμβόλαια.
Ο Βαλέντιος Βαλεντής, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Pyxis Tankers σχολίασε: «Η αυξανόμενη κινητικότητα σε πολλά μέρη του κόσμου έχει οδηγήσει σε σταθερή ζήτηση για καύσιμα μεταφοράς.
Τα μέτρια αποθέματα πολλών πετρελαιοειδών σε συνδυασμό με τον πόλεμο στην Ουκρανία οδήγησαν σε συνεχείς ανακατατάξεις στην αγορά, συμπεριλαμβανομένων ευκαιριών arbitrage, μεταβαλλόμενων εμπορικών προτύπων και επέκτασης των θαλάσσιων φορτίων σε τόνους-μίλια, που υποστήριξαν την ισχυρή δραστηριότητα ναύλωσης δεξαμενόπλοιων προϊόντων».
O CEO της Performance Shipping – συμφερόντων της οικογένειας Παληού, με επικεφαλής την πρόεδρο του ΔΣ, Αλίκη Παληού – Ανδρέας Μιχαλόπουλος είπε ότι οι εξελίξεις στην αγορά των tankers θα είναι βιώσιμες στη διάρκεια του 2023, αλλά και αργότερα.
Σύμφωνα, μάλιστα, με παρουσίαση της εταιρείας, η ζήτηση ανά τονο-μίλια εκτιμάται ότι θα διογκωθεί κατά 7,6% το 2023.
Για ισχυρά θεμελιώδη, εν μέσω αυξανόμενης εστίασης στις ενεργειακές προμήθειες, έκανε λόγο και ο CEO της Castor Maritime, Πέτρος Παναγιωτίδης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ