
Η γαλλική εταιρεία τεχνολογίας(GTT) ανακοίνωσε πρόσφατα την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 4,66 εκατ. ευρώ από την Bpifrance για τον σχεδιασμό ενός συστήματος δέσμευσης CO₂, καθώς και έξυπνων λύσεων βελτίωσης της λειτουργικής απόδοσης, στο πλαίσιο του προγράμματος MerVent 2025.
Στόχος του προγράμματος MerVent 2025 είναι η ανάπτυξη, η κατασκευή και η λειτουργία του πρώτου υβριδικού εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο θα καταναλώνει συνθετικά καύσιμα και παράλληλα θα είναι εξοπλισμένο με συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης.
Στην εν λόγω κοινοπραξία συμμετέχουν η πλοιοκτήτρια εταιρεία Zéphyr & Borée, η εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής ιστίων CWS, το πανεπιστήμιο Centrale Nantes με ερευνητικές ομάδες που ειδικεύονται στην εξοικονόμηση ενέργειας, η OSE Engineering (θυγατρική του ομίλου GTT), η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό των έξυπνων λύσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου, καθώς και η GTT, η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του συστήματος δέσμευσης CO₂.
Η νέα τεχνολογία δέσμευσης CO₂ που αναπτύσσει η GTT πρόκειται να δεσμεύει τουλάχιστον το 30% των εκπομπών CO₂ που θα παράγονται από την καύση του εναλλακτικού καυσίμου το οποίο θα καταναλώνει το πλοίο (LNG, μεθανόλη, συνθετικό LNG και bioLNG), συνεισφέροντας στην επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών CO₂ του νέου αυτού τύπου πλοίου κατά τουλάχιστον 50%.
Φωτό: Zéphyr & Borée
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ