
 
															Η γαλλική εταιρεία τεχνολογίας(GTT) ανακοίνωσε πρόσφατα την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 4,66 εκατ. ευρώ από την Bpifrance για τον σχεδιασμό ενός συστήματος δέσμευσης CO₂, καθώς και έξυπνων λύσεων βελτίωσης της λειτουργικής απόδοσης, στο πλαίσιο του προγράμματος MerVent 2025.
Στόχος του προγράμματος MerVent 2025 είναι η ανάπτυξη, η κατασκευή και η λειτουργία του πρώτου υβριδικού εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο θα καταναλώνει συνθετικά καύσιμα και παράλληλα θα είναι εξοπλισμένο με συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης.
Στην εν λόγω κοινοπραξία συμμετέχουν η πλοιοκτήτρια εταιρεία Zéphyr & Borée, η εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής ιστίων CWS, το πανεπιστήμιο Centrale Nantes με ερευνητικές ομάδες που ειδικεύονται στην εξοικονόμηση ενέργειας, η OSE Engineering (θυγατρική του ομίλου GTT), η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό των έξυπνων λύσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου, καθώς και η GTT, η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του συστήματος δέσμευσης CO₂.
Η νέα τεχνολογία δέσμευσης CO₂ που αναπτύσσει η GTT πρόκειται να δεσμεύει τουλάχιστον το 30% των εκπομπών CO₂ που θα παράγονται από την καύση του εναλλακτικού καυσίμου το οποίο θα καταναλώνει το πλοίο (LNG, μεθανόλη, συνθετικό LNG και bioLNG), συνεισφέροντας στην επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών CO₂ του νέου αυτού τύπου πλοίου κατά τουλάχιστον 50%.
Φωτό: Zéphyr & Borée
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ