
Δικούς του κανονισμούς για τις συμπράξεις στη ναυτιλία γραμμών θα επιχειρήσει να θεσπίσει το Ηνωμένο Βασίλειο. Συγκεκριμένα, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου έχει εκδώσει, προς διαβούλευση, τις προτεινόμενες συστάσεις της προς τον υπουργό Εξωτερικών αναφορικά με τον κανονισμό απαλλαγής των liner εταιρειών για συμπράξεις, γνωστό και ως Consortia Block Exemption Regulation (CBER). Η διαβούλευση έχει καταληκτική ημερομηνία την 23η Φεβρουαρίου 2023.
Οι προτάσεις αφορούν την αντικατάσταση του CBER της ΕΕ με το Liner Shipping Consortia Block Exemption Order (CBEO), το οποίο θα είναι ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες των επιχειρήσεων και των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου. Υπενθυμίζεται ότι, με τα τωρινά δεδομένα, το CBER θα ολοκληρωθεί στις 25 Απριλίου 2024.
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών εκφράζει τις ανησυχίες της, σημειώνοντας ότι, εν τη απουσία μιας παγκόσμιας προσέγγισης, οι liners ενδέχεται να αποθαρρύνονται από το να πραγματοποιούν απευθείας calls προς λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου προς όφελος της εξυπηρέτησης του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω μεταφόρτωσης προς και από ευρωπαϊκά λιμάνια. Μια τέτοια εξέλιξη θα εκτόξευε τα κόστη θαλάσσιας μεταφοράς για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου, τονίζει η Αρχή. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, το capacity στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου διαμορφώθηκε σε 412.830 TEUs, με το 70% αυτών να επιχειρούν μέσω συμπράξεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ