
Αισιόδοξα είναι τα ευρήματα του Seafarer Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών το δ’ τρίμηνο του 2022.
H έρευνα που εκπονείται από τη ΜΚΟ Mission to Seafarers ποσοτικοποιεί το επίπεδο ευτυχίας των ναυτικών, οι οποίοι καλούνται να απαντήσουν σε δέκα ερωτήσεις αναφορικά με τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν την καθημερινότητα εν πλω.
Ο δείκτης το δ’ τρίμηνο ανήλθε στο 7,69/10, δείγμα ότι κύρια ζητήματα, όπως η πρόσβαση σε υπηρεσίες της ξηράς, καταγράφουν ανάκαμψη. Ο επιμέρους δείκτης για το πόσο ικανοποιημένοι είναι οι ναυτικοί γενικά στη θάλασσα διαμορφώθηκε σε 7,72 και αυξήθηκε από το 7,3 του γ’ τριμήνου. Ως εκ τούτου, οι περισσότερες πτυχές της ζωής στη θάλασσα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν. Πάντως ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το δ’ τρίμηνο ένας σημαντικός αριθμός ναυτικών που συμμετείχαν στην έρευνα άλλαξαν εταιρεία ή τύπο πλοίου στον οποίο απασχολούνται.
Η επαφή με την οικογένεια αποτέλεσε το μοναδικό θέμα για το οποίο ο δείκτης κατέγραψε πτώση και συγκεκριμένα από το 7,4 στο 7,56. Η ποιότητα και το κόστος της συνδεσιμότητας υπογραμμίστηκαν ως πηγή ανησυχίας από τους ναυτικούς και την ίδια ώρα καταγράφεται αυξημένη τάση για οικονομικά προσιτή και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο.
Αναφορικά με τις απολαβές, οι απαντήσεις των συμμετεχόντων ναυτικών καταδεικνύουν ότι προτεραιότητα αποτελεί η σταθερότητα που προσφέρει το ναυτικό επάγγελμα και σε δεύτερη φάση το ύψος των απολαβών. «Τα χρήματα που κερδίζω αναδεικνύονται σε ένα θέμα όλο και πιο σημαντικό, καθώς στη χώρα μου πολλές θέσεις εργασίας χάθηκαν», τόνισαν κάποιοι ναυτικοί. Ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε στο 7,71 από το 7,42 του γ’ τριμήνου.
Ανοδικά κινήθηκε και ο σχετικός δείκτης για την ικανοποίηση των ναυτικών σε ό,τι αφορά τη διατροφή εν πλω. Συγκεκριμένα και καθώς η διατροφή αποκτά κεντρικό ρόλο πλέον στην καθημερινότητα των ναυτικών, ο δείκτης διαμορφώθηκε στο 8,09. Υπήρχαν όμως και απαντήσεις ναυτικών σύμφωνα με τις οποίες η ποιότητα του φαγητού γίνεται χειρότερη, καθώς ο πληθωρισμός επηρεάζει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό για ποιοτικές πρώτες ύλες.
Τέλος, σύμφωνα με τον Seafarer Happiness Index, βελτίωση καταγράφεται στην εκπαίδευση των ναυτικών και στη δυνατότητά τους να γυμνάζονται και να παραμένουν υγιείς, όπως επίσης και στην αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ