
Για ανάγκη αυξημένων επενδύσεων στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες κάνει λόγο η UNCTAD στην έκθεσή της Review of Maritime Transport 2022.
Λιμάνια, εμπορικοί στόλοι και συνδέσεις στην ενδοχώρα θα πρέπει να προετοιμαστούν καλύτερα για τις μελλοντικές προκλήσεις, όπως είναι η κλιματική αλλαγή και η μετάβαση στη χαμηλών εκπομπών ενέργεια, σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Η κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες τα τελευταία δύο χρόνια έχει καταδείξει μια ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας, με αποτέλεσμα η συμφόρηση και το κόστος μεταφοράς να αυξάνονται. «Θα πρέπει να μάθουμε από την τωρινή κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες και να προετοιμαστούμε καλύτερα για τις μελλοντικές προκλήσεις και μεταβάσεις. Η προετοιμασία αυτή περιλαμβάνει την ενίσχυση των υποδομών συνδυασμένων μεταφορών, την ανανέωση των στόλων και τη βελτίωση της απόδοσης των λιμένων», υποστηρίζει η γενική γραμματέας της UNCTAD, Rebeca Grynspan.
Η UNCTAD εκτιμά ότι οι αυξημένες τιμές σιτηρών και ναύλων των bulkers θα οδηγήσουν σε αύξηση κατά 1,2% στις τιμές καταναλωτή, με μεγαλύτερες αυξήσεις να σημειώνονται στις χώρες μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων.
Σύμφωνα με την έκθεση, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο σημείωσε ρυθμό ανάπτυξης 3,2% το 2021, με τον συνολικό όγκο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν διά θαλάσσης να διαμορφώνεται σε 11 δισ. τόνους. Για το 2022 εκτιμάται επιβράδυνση στην ανάπτυξη του εμπορίου (1,4%), ενώ για τα έτη 2023-2027 ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης θα είναι της τάξεως του 2,1%, κατά την UNCTAD.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ