
Πιστός στο πλάνο περικοπής της προσφοράς πετρελαίου με ορίζοντα το τέλος του επόμενου έτους αναμένεται να μείνει ο OPEC+. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι υπουργοί Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας και του Ιράκ συναντήθηκαν την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου και υπογράμμισαν την ανάγκη διατήρησης των περικοπών.
Επιπλέον, ανέφεραν χαρακτηριστικά τη σημαντικότητα ταχείας αντίδρασης σε περίπτωση που απαιτηθεί να ληφθούν μέτρα με επίκεντρο την παραγωγή προκειμένου να παραμείνουν εξισορροπημένες οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην αγορά πετρελαίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο OPEC+ έχει προβεί σε περικοπή της παραγωγής του πετρελαίου κατά 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα με ορίζοντα το τέλος του 2023.
Παράλληλα, παρά το γεγονός ότι η πολιτική που ακολουθεί ο OPEC+ έχει προκαλέσει αντιδράσεις στη Δύση και δη στις ΗΠΑ, οι ανησυχίες περί πλεονάζουσας προσφοράς εντείνονται στη σκιά της έξαρσης κρουσμάτων της πανδημίας στην Κίνα. Η Κίνα βιώνει ίσως το ισχυρότερο κύμα της πανδημίας καταγράφοντας διαδοχικά ρεκόρ ημερήσιων κρουσμάτων.
Βάσει των τεκμηρίων του παρελθόντος και παρότι το Πεκίνο έχει αναγγείλει μερική χαλάρωση των υγειονομικών περιορισμών, πιθανό διαφαίνεται ένα σενάριο λήψης οριζόντιων μέτρων προς αναχαίτιση του πανδημικού κύματος στη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη. Λαμβάνοντας υπόψη τον κεντρικό ρόλο της Κίνας ως κινητήρια δύναμη στην αγορά πετρελαίου, οι ανησυχίες του πετρελαϊκού Οργανισμού φαντάζουν ολοένα και λιγότερο αβάσιμες.
Η επόμενη συνεδρίαση του OPEC+ είναι προγραμματισμένη για τις 4 Δεκεμβρίου, οπότε και βάσει των πρόσφατων δηλώσεων, δεν αναμένεται κάποια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ