
Αισιοδοξία επικρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων για τον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, όπως αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα της Performance Shipping. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης Aframax δεξαμενόπλοιων κατέγραψε κέρδη ρεκόρ ύψους $10,7 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Ανδρέας Μιχαλόπουλος, CEO της εισηγμένης στον Nasdaq Performance Shipping, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Τα fundamentals της αγοράς δεξαμενόπλοιων βελτιώθηκαν αισθητά το γ’ τρίμηνο του 2022. Εκμεταλλευτήκαμε τη βελτιωμένη εικόνα της ναυλαγοράς, γεγονός που οδήγησε σε κατά μέσο όρο TCE ύψους $34.411/ημέρα. Συνεπώς, καταγράψαμε έσοδα ύψους $22,1 εκατ. και κέρδη $10,7 εκατ., τα υψηλότερα κέρδη σε επίπεδο τριμήνου στην ιστορία μας».
Όσον αφορά το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, πρόσθεσε μεταξύ άλλων το εξής: «Οι εξελίξεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων τους τελευταίους μήνες και εντός του δ’ τριμήνου καταδεικνύουν μια θετική τάση στην αγορά προς ένα βιώσιμο περιβάλλον υψηλών ναύλων».
Παράλληλα, σύμφωνα με δεδομένα διαθέσιμα στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια σε όρους τονομιλίων αναμένεται να ανέλθει σε 4,5% το 2022, ενώ αντιθέτως η προσφορά σε όρους dwt εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,2% το τρέχον έτος.
Επιπλέον, το γ’ τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για πλοία χωρητικότητας μόλις 2 εκατ. dwt και πλέον η αναλογία του orderbook προς τον στόλο είναι 4,5%, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία 27 έτη.
Συνεπώς, τα fundamentals της προσφοράς παραμένουν εξαιρετικά θετικά και μοναδικός παράγοντας αβεβαιότητας είναι σαφώς η ζήτηση. Πάντως, δεδομένης της εφαρμογής του CII το 2023 και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς αναμένεται σε ευρύτερο πλαίσιο να επιδράσουν θετικά στην αγορά δεξαμενόπλοιων.
Τέλος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, η Performance προχώρησε στην απόκτητη του LR2 Aframax oil product tanker Fos Hamilton, το οποίο είχε ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα από την HHI το 2013, έναντι $43,75 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ