
Αισιοδοξία επικρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων για τον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, όπως αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα της Performance Shipping. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης Aframax δεξαμενόπλοιων κατέγραψε κέρδη ρεκόρ ύψους $10,7 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Ανδρέας Μιχαλόπουλος, CEO της εισηγμένης στον Nasdaq Performance Shipping, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Τα fundamentals της αγοράς δεξαμενόπλοιων βελτιώθηκαν αισθητά το γ’ τρίμηνο του 2022. Εκμεταλλευτήκαμε τη βελτιωμένη εικόνα της ναυλαγοράς, γεγονός που οδήγησε σε κατά μέσο όρο TCE ύψους $34.411/ημέρα. Συνεπώς, καταγράψαμε έσοδα ύψους $22,1 εκατ. και κέρδη $10,7 εκατ., τα υψηλότερα κέρδη σε επίπεδο τριμήνου στην ιστορία μας».
Όσον αφορά το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, πρόσθεσε μεταξύ άλλων το εξής: «Οι εξελίξεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων τους τελευταίους μήνες και εντός του δ’ τριμήνου καταδεικνύουν μια θετική τάση στην αγορά προς ένα βιώσιμο περιβάλλον υψηλών ναύλων».
Παράλληλα, σύμφωνα με δεδομένα διαθέσιμα στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια σε όρους τονομιλίων αναμένεται να ανέλθει σε 4,5% το 2022, ενώ αντιθέτως η προσφορά σε όρους dwt εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,2% το τρέχον έτος.
Επιπλέον, το γ’ τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για πλοία χωρητικότητας μόλις 2 εκατ. dwt και πλέον η αναλογία του orderbook προς τον στόλο είναι 4,5%, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία 27 έτη.
Συνεπώς, τα fundamentals της προσφοράς παραμένουν εξαιρετικά θετικά και μοναδικός παράγοντας αβεβαιότητας είναι σαφώς η ζήτηση. Πάντως, δεδομένης της εφαρμογής του CII το 2023 και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς αναμένεται σε ευρύτερο πλαίσιο να επιδράσουν θετικά στην αγορά δεξαμενόπλοιων.
Τέλος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, η Performance προχώρησε στην απόκτητη του LR2 Aframax oil product tanker Fos Hamilton, το οποίο είχε ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα από την HHI το 2013, έναντι $43,75 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ