
Αισιοδοξία επικρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων για τον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, όπως αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα της Performance Shipping. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης Aframax δεξαμενόπλοιων κατέγραψε κέρδη ρεκόρ ύψους $10,7 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Ανδρέας Μιχαλόπουλος, CEO της εισηγμένης στον Nasdaq Performance Shipping, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Τα fundamentals της αγοράς δεξαμενόπλοιων βελτιώθηκαν αισθητά το γ’ τρίμηνο του 2022. Εκμεταλλευτήκαμε τη βελτιωμένη εικόνα της ναυλαγοράς, γεγονός που οδήγησε σε κατά μέσο όρο TCE ύψους $34.411/ημέρα. Συνεπώς, καταγράψαμε έσοδα ύψους $22,1 εκατ. και κέρδη $10,7 εκατ., τα υψηλότερα κέρδη σε επίπεδο τριμήνου στην ιστορία μας».
Όσον αφορά το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, πρόσθεσε μεταξύ άλλων το εξής: «Οι εξελίξεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων τους τελευταίους μήνες και εντός του δ’ τριμήνου καταδεικνύουν μια θετική τάση στην αγορά προς ένα βιώσιμο περιβάλλον υψηλών ναύλων».
Παράλληλα, σύμφωνα με δεδομένα διαθέσιμα στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια σε όρους τονομιλίων αναμένεται να ανέλθει σε 4,5% το 2022, ενώ αντιθέτως η προσφορά σε όρους dwt εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,2% το τρέχον έτος.
Επιπλέον, το γ’ τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για πλοία χωρητικότητας μόλις 2 εκατ. dwt και πλέον η αναλογία του orderbook προς τον στόλο είναι 4,5%, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία 27 έτη.
Συνεπώς, τα fundamentals της προσφοράς παραμένουν εξαιρετικά θετικά και μοναδικός παράγοντας αβεβαιότητας είναι σαφώς η ζήτηση. Πάντως, δεδομένης της εφαρμογής του CII το 2023 και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς αναμένεται σε ευρύτερο πλαίσιο να επιδράσουν θετικά στην αγορά δεξαμενόπλοιων.
Τέλος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, η Performance προχώρησε στην απόκτητη του LR2 Aframax oil product tanker Fos Hamilton, το οποίο είχε ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα από την HHI το 2013, έναντι $43,75 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ