
Αισιοδοξία επικρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων για τον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, όπως αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα της Performance Shipping. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης Aframax δεξαμενόπλοιων κατέγραψε κέρδη ρεκόρ ύψους $10,7 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Ανδρέας Μιχαλόπουλος, CEO της εισηγμένης στον Nasdaq Performance Shipping, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Τα fundamentals της αγοράς δεξαμενόπλοιων βελτιώθηκαν αισθητά το γ’ τρίμηνο του 2022. Εκμεταλλευτήκαμε τη βελτιωμένη εικόνα της ναυλαγοράς, γεγονός που οδήγησε σε κατά μέσο όρο TCE ύψους $34.411/ημέρα. Συνεπώς, καταγράψαμε έσοδα ύψους $22,1 εκατ. και κέρδη $10,7 εκατ., τα υψηλότερα κέρδη σε επίπεδο τριμήνου στην ιστορία μας».
Όσον αφορά το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, πρόσθεσε μεταξύ άλλων το εξής: «Οι εξελίξεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων τους τελευταίους μήνες και εντός του δ’ τριμήνου καταδεικνύουν μια θετική τάση στην αγορά προς ένα βιώσιμο περιβάλλον υψηλών ναύλων».
Παράλληλα, σύμφωνα με δεδομένα διαθέσιμα στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια σε όρους τονομιλίων αναμένεται να ανέλθει σε 4,5% το 2022, ενώ αντιθέτως η προσφορά σε όρους dwt εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,2% το τρέχον έτος.
Επιπλέον, το γ’ τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για πλοία χωρητικότητας μόλις 2 εκατ. dwt και πλέον η αναλογία του orderbook προς τον στόλο είναι 4,5%, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία 27 έτη.
Συνεπώς, τα fundamentals της προσφοράς παραμένουν εξαιρετικά θετικά και μοναδικός παράγοντας αβεβαιότητας είναι σαφώς η ζήτηση. Πάντως, δεδομένης της εφαρμογής του CII το 2023 και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς αναμένεται σε ευρύτερο πλαίσιο να επιδράσουν θετικά στην αγορά δεξαμενόπλοιων.
Τέλος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, η Performance προχώρησε στην απόκτητη του LR2 Aframax oil product tanker Fos Hamilton, το οποίο είχε ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα από την HHI το 2013, έναντι $43,75 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ