Νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ανακυκλώσεις πλοίων

Νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ανακυκλώσεις πλοίων

128
Νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ανακυκλώσεις πλοίων

To International Chamber of Shipping (ICS), η International Ship Suppliers’ Association (ISSA), η BIMCO και η International HazMat Association (IHMA) συνεργάστηκαν προκειμένου να αναπτύξουν έναν νέο οδηγό με στόχο να βοηθηθούν πλοιοκτήτες και προμηθευτές ναυτιλιακών εξοπλισμών να συμμορφωθούν τόσο με τους κανονισμούς της ΕΕ για τις ανακυκλώσεις πλοίων όσο και με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, η επικύρωση της οποίας αναμένεται τον επόμενο χρόνο.

Υπό τους δύο αυτούς κανονισμούς, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να αναπτύσσουν και να διατηρούν μια Απογραφή των Επικίνδυνων Υλικών (Inventory of Hazardous Materials ‒ IHM) κάθε πλοίου τους. Κάτι αντίστοιχο πρέπει να κάνουν και οι προμηθευτές αναφορικά με τους εξοπλισμούς που παρέχουν στα πλοία.

Οι προσπάθειες συμμόρφωσης με αυτές τις απαιτήσεις προκάλεσαν σημαντική αύξηση των αιτημάτων των πλοιοκτητών για δηλώσεις υλικού από την πλευρά των προμηθευτών. Με τη σειρά της, η έλλειψη ενημέρωσης από τους προμηθευτές σχετικά με τις ευθύνες τους όσον αφορά την παροχή ακριβών δηλώσεων υλικού κατόπιν αιτήματος μπορεί επίσης να επηρεάσει την ακρίβεια της IHM, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται ότι η BIMCO σε έκθεσή της ανέφερε ότι, ενώ ο ευρωπαϊκός κατάλογος των εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων συνεχίζει να αυξάνεται, οι νέες προσθήκες δεν προσδίδουν σημαντικό capacity, προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, η BIMCO θεωρεί ότι η αγορά θα πρέπει να στραφεί προς επιπλέον μονάδες εκτός ΕΕ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.