Οι τάσεις διόρθωσης στους ναύλους των containerships επιμένουν, και μάλιστα ενισχύονται, με τη ρότα πτώσης που εκκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 να φαντάζει αδιάκοπη. Ο σχετικός δείκτης της Drewry, WCI, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τα επίπεδα των ναύλων σε κύρια routes της αγοράς, διαμορφώθηκε στα $2.773,49/FEU την εβδομάδα 3-9/11, αφότου κατέγραψε εβδομαδιαία πτώση 9%, μία από τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες πτώσεις εντός του έτους.
Πλέον, ο δείκτης βρίσκεται σε κατά 70% χαμηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση, σε κατά 26% χαμηλότερα επίπεδα από τον κυλιόμενο μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών, όμως σε κατά 115% υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τον προ-πανδημικό μέσο όρο του 2019.
Η πτώση ήταν ιδιαίτερα υψηλή στα fronthaul routes μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Τόσο στο route Σαγκάη-Ρότερνταμ όσο και σε εκείνο από τη Σαγκάη στη Γένοβα, οι ναύλοι κατέγραψαν πτώση 15% σε εβδομαδιαία βάση. Την ίδια ώρα, οι πτώσεις στους ναύλους στα routes από την Κίνα στις ΗΠΑ περιορίστηκαν μεταξύ του 4% και του 6%.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι στο route Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη κατέγραψαν οριακή πτώση 1% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $7.336/FEU, παραμένοντας σε κατά 17% υψηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι θα συνεχίσουν την πτωτική τους πορεία τις ερχόμενες εβδομάδες, όμως ο ρυθμός των πτώσεων θα επιβραδυνθεί.