
Σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται στα λειτουργικά κόστη των πλοίων εντός 2022, απόρροια της εκρηκτικής ανόδου του πληθωρισμού, σύμφωνα με έκθεση της Drewry.
Στην έκθεση Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2022/23, η Drewry εκτιμά ότι τα μέσα ημερήσια λειτουργικά κόστη για τους 47 τύπους πλοίων και μεγεθών που καλύπτει η έκθεση αυξήθηκαν για πέμπτο διαδοχικό έτος στα $7.474 το 2022. Η αύξηση αυτή κατά 2,2% είναι πολύ μικρότερη σε σχέση την αύξηση 1,3% το 2021 και σε πλήρη αντίθεση με τα σταθερά ή μειωμένα λειτουργικά κόστη πριν από την πανδημία.
Η αύξηση των OPEX οδηγήθηκε κυρίως από τον πληθωρισμό στα αγαθά και στις υπηρεσίες στον ναυτιλιακό κλάδο όπως επίσης και από διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της πανδημίας, εξηγεί η Latifat Igbinosun, επικεφαλής ερευνών της Drewry για τα λειτουργικά κόστη των πλοίων. Η ίδια σημειώνει ότι τα κόστη για επισκευές και συντήρηση περιορίστηκαν πέρυσι λόγω της συνεχούς ανάπτυξης του εμπορίου και των ισχυρών ναυλαγορών, ενώ φέτος η εικόνα είναι διαφορετική, με τα πλοία να επιστρέφουν στις γιάρδες.
Ενδεικτικά, φέτος τα κόστη για τα καύσιμα αυξήθηκαν κατά 15%, λόγω περιορισμένης προσφοράς και αυξημένων τιμών πετρελαίου. Την ίδια ώρα, αύξηση 8% παρουσιάζουν τα κόστη για ασφαλιστική κάλυψη, ενώ τα κόστη δεξαμενισμών έχουν αυξηθεί εντός του έτους κατά 6%, λόγω των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία.
Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, η Drewry αναμένει πτώση της δραστηριότητας του θαλάσσιου εμπορίου, με εξαίρεση trades ενέργειας, τα οποία θα επηρεάσουν τους προϋπολογισμούς των εταιρειών που αφορούν τη λειτουργία των πλοίων. Πάντως, η εκτίμηση κάνει λόγο για μείωση των λειτουργικών δαπανών των πλοίων, καθώς ορισμένα κόστη θα υποχωρήσουν, με εξαίρεση ίσως τις απολαβές των ναυτικών, οι οποίες θα πάρουν την ανιούσα λόγω ελλιπούς προσφοράς αξιωματικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ