Tα εμπορευματοκιβώτια στη δίνη της αποδυναμωμένης ζήτησης

Tα εμπορευματοκιβώτια στη δίνη της αποδυναμωμένης ζήτησης

72
Tα εμπορευματοκιβώτια στη δίνη της αποδυναμωμένης ζήτησης

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας και η εκρηκτική άνοδος του πληθωρισμού δημιουργούν ένα κοκτέιλ αρνητικών συνιστωσών για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τις εκτιμήσεις για το επόμενο έτος να είναι επίσης δυσοίωνες. Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η αποσυμφόρηση των λιμένων και η επιστροφή ενός μεγάλου όγκου χωρητικότητας, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τη ναυλαγορά.

Με βάση τις παραπάνω συνθήκες, η Drewry αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων το επόμενο έτος. Στην έκθεση «Container Equipment Forecaster», η Drewry σημειώνει ότι, ως απόρροια της παράδοσης περίπου 7 εκατ. TEUs το 2021 αλλά και του γεγονότος ότι παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν «ενεργά», θα δημιουργηθεί ένα πλεόνασμα 6 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.

Mε δεδομένη την αποδυναμωμένη πλέον ζήτηση, τα παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια πωλούνται στη δευτερογενή αγορά. Με τα αποθέματα των άδειων εμπορευματοκιβωτίων στα εργοστάσια της Κίνας να έχουν αυξηθεί σε πάνω από 750.000, η ζήτηση για παραγγελία νέων κουτιών είναι μειωμένη. Ακόμη, οι παραγγελίες για το δ’ τρίμηνο στην Κίνα παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Στο πλαίσιο αυτό, η Drewry αναμένει ότι η παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων θα υποχωρήσει σημαντικά το επόμενο έτος και το pool των εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί στα 49,3 εκατ. από τα 50,8 εκατ. φέτος. Η πτώση κατά 3% του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων το 2023 σηματοδοτεί την πρώτη πτώση από το 2009. Ωστόσο, μετά την εκτιμώμενη αυτή μείωση, ο στόλος θα επιστρέψει σε αναπτυξιακή τροχιά, κατά την Drewry.

Φωτό: Guillaume Bolduc/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.