Tα product tankers χαράζουν ρότα προς την Ευρώπη

Tα product tankers χαράζουν ρότα προς την Ευρώπη

199
Tα product tankers χαράζουν ρότα προς την Ευρώπη

Αυξημένες κατά 18,3% σε ετήσια βάση παρουσιάζονται οι εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου της ΕΕ, σύμφωνα με την BIMCO.

Οι μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων στην ΕΕ μειώθηκαν στους 9,3 εκατ. τόνους το 2021 και το 2022, από τους 10 εκατ. τόνους το 2019. Λόγω του μεγάλου όγκου εισαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2022, από τις αρχές του έτους έως σήμερα ο μέσος όρος των μηνιαίων εισαγωγών έφτασε τους 10,3 εκατ. τόνους, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019.

Παρά τις κυρώσεις που έπονται, οι κατά μέσο όρο μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου από τη Ρωσία, από την αρχή του έτους, έχουν αυξηθεί κατά 10,3% σε σχέση με το περασμένο έτος, φτάνοντας τους 3,5 εκατ. τόνους. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, ο όγκος των ρωσικών φορτίων διυλισμένου πετρελαίου που εισήλθαν στην Ευρώπη μειώθηκε σε 3 εκατ. τόνους.

Μπορεί η Ρωσία να παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής της ΕΕ, όμως οι αγοραστές αναζητούν ήδη νέους προμηθευτές. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί σημαντικό προμηθευτή της ΕΕ, με τις Ινδία, Κίνα και Νότια Κορέα να συμβάλουν επίσης στην ενεργειακή εξίσωση της ΕΕ.

Την ίδια ώρα, αυξημένες κατά 30% σε μηνιαία βάση και 24% ετησίως παρουσιάζονται και οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου τον Οκτώβριο, καταγράφοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούλιο του 2020.

Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, αναμένει βελτίωση των συνθηκών των ναυλαγορών των product tankers, καθώς, παρά τις ομιχλώδεις προοπτικές για την ευρωπαϊκή οικονομία το επόμενο έτος, η αντικατάσταση των ρωσικών ροών διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου σε συνδυασμό με τη χαμηλή ανάπτυξη του στόλου θα δώσουν ώθηση στον εν λόγω τύπο πλοίου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.