Ελεύθερη πτώση για τη συμφόρηση ‒ Ανάσα για τα λιμάνια της Καλιφόρνια

Ελεύθερη πτώση για τη συμφόρηση ‒ Ανάσα για τα λιμάνια της Καλιφόρνια

65
Ελεύθερη πτώση για τη συμφόρηση ‒ Ανάσα για τα λιμάνια της Καλιφόρνια

Η «συσσώρευση» containerships στις ακτές της Νότιας Καλιφόρνια, η οποία κατά την περίοδο της πανδημίας βρέθηκε στην καρδιά της μεγάλης συμφόρησης, έχει μειωθεί σημαντικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από 109 που ανέμεναν να ξεφορτώσουν στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς τον Ιανουάριο, την περασμένη εβδομάδα ο αριθμός αυτός υποχώρησε στα τέσσερα, σύμφωνα με το Marine Exchange of Southern California. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο επικαλείται εμπειρογνώμονες του θέματος, λιγότερα από το συνηθισμένο πλοία κατευθύνονται στο κύριο λιμενικό συγκρότημα των ΗΠΑ για εισαγωγές από την Ασία και ως εκ τούτου ο όγκος φορτίων στις εν λόγω γραμμές έχει μειωθεί.

Από την άλλη, σημαντικές καθυστερήσεις εντοπίζονται σε άλλα λιμάνια των ΗΠΑ και στις χερσαίες μεταφορές της χώρας. Ωστόσο, η αισθητή βελτίωση της εικόνας στην Καλιφόρνια στέλνει αισιόδοξα μηνύματα σε εμπόρους και βιομηχανίες.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί κυρίως απόρροια του γεγονότος ότι οι εισαγωγές με προορισμό τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς μειώνονται και ένα μεγάλο μέρος των εμπορευματοκιβωτίων κατευθύνεται στις ανατολικές ακτές και στις ακτές του US Gulf.

Τα λιμάνια Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς αθροιστικά τον Σεπτέμβριο διαχειρίστηκαν 686.133 εισαγόμενα TEUs, σημειώνοντας πτώση 18% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2021. Μάλιστα είναι ο μικρότερος αριθμός από τον Ιούνιο του 2020.

Η αποσυμφόρηση των τακτικών γραμμών ασκεί πιέσεις στους ναύλους των containerships, καθώς απελευθερώνεται χωρητικότητα. Σύμφωνα με την Alphaliner, οι ναύλοι στο route Σαγκάη-Καλιφόρνια υποχώρησαν κατά 67%. Από την άλλη, η μείωση της συμφόρησης δίνει ανάσα στις μεταφορές εμπορευμάτων, αυξάνοντας την προσφορά και συμβάλλοντας ώστε να μετριαστεί ο πληθωρισμός.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.