
H αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα μπορεί υπό προϋποθέσεις να ανοίξει και νέες προοπτικές για τη δημιουργία «πράσινων» διαλυτηρίων πλοίων στη χώρα μας δημιουργώντας έσοδα και νέες θέσεις εργασίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνος (ΟΛΕ), Απόστολος Καμαρινάκης, πρόσφατα δήλωσε ότι το κόστος ανέλκυσης των ναυαγίων και μεταφοράς των επικίνδυνων πλοίων για διάλυση στην κοντινή Τουρκία θεωρείται ασύμφορο, ενώ παράλληλα τονίζει ότι η Ελλάδα χάνει πολύτιμους πόρους και έσοδα από το σκραπ.
Ο CEO του ΟΛΕ επισημαίνει την ανάγκη να διερευνηθεί η πρόβλεψη για τη δημιουργία μονάδας διάλυσης πλοίων στα υπάρχοντα Ναυπηγεία που θα λειτουργούν σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ, ώστε όπως «χτίζουμε πλοία να μπορούμε και να τα διαλύουμε στον ίδιο ναυπηγικό χώρο».
«Το θέμα μπορεί να αντιμετωπιστεί στα πλαίσια της Κυκλικής Οικονομίας, που προωθείται πλέον και νομοθετικά, περιλαμβάνοντας διατάξεις για την ανακύκλωση των πλοίων αλλά και μέριμνας για το χερσαίο και θαλάσσιο περιβάλλον» αναφέρει.
Για το ζήτημα της απομάκρυνσης των ναυαγίων και επικίνδυνων -επιβλαβών πλοίων δηλώνει ότι αποτελεί μείζον θέμα, τόσο για τους ελληνικούς λιμένες όσο και για τους πλοιοκτήτες.
Επισημαίνεται ότι από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι σήμερα, απομακρύνθηκαν συνολικά 13 ναυάγια και επικίνδυνα- επιβλαβή πλοία, από το λιμάνι της Ελευσίνας μετά από σχετικές ενέργειες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με στόχο την διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Αύξηση διαλύσεων τα επόμενα χρόνια με χρήση νέας τεχνολογίας
Στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας επισημαίνουν ότι παγκοσμίως τα επόμενα πέντε χρόνια ενόψει και των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ θα υπάρξει διπλάσιος αριθμός ανακύκλωσης πλοίων ενώ οι όγκοι θα τετραπλασιαστούν σχεδόν την επόμενη δεκαετία.
Τονίζουν εξάλλου ότι το ανθρακικό αποτύπωμα του χάλυβα που παράγεται από σκραπ είναι περίπου πέντε φορές χαμηλότερο από εκείνο που παράγεται από σιδηρομετάλλευμα.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η εταιρεία Leviathan GmbH, ανακοίνωσε συνεργασία με τα German Naval Yards μια γερμανική ομάδα ναυπηγείων για τη διευκόλυνση της πράσινης και βιώσιμης ανακύκλωσης πλοίων.
Αυτή η συνεργασία θα καταστήσει δυνατή την πρώτη βιώσιμη και σχεδόν χωρίς εκπομπές ανακύκλωση πλοίων παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας τεχνολογία κοπής κρύου νερού.
Η διαδικασία της κοπής γίνεται χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ δεν υπάρχει επίσης κανένας κίνδυνος για εργαζόμενους καθώς τα περισσότερα συστήματα είναι τηλεχειριζόμενα.
Στηρίζει τη λειτουργία διαλυτηρίου το ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, σε πρόσφατο άρθρο του, έχει υποστηρίξει ότι η ανυπαρξία ενός διαλυτηρίου πλοίων στην Ελλάδα με προδιαγραφές λειτουργίας σύμφωνες με τα πρότυπα και τη σχετική νομοθεσία της Ε.Ε. συνιστά σοβαρή έλλειψη τόσο για τις ναυτιλιακές μας υποδομές όσο και γενικότερα για την οικονομία.
«Το Επιμελητήριο είναι προφανές ότι υποστηρίζει και θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια ανάπτυξης διαλυτηρίου πλοίων υπό την προϋπόθεση της λειτουργίας βάσει των κοινοτικών κανονισμών» αναφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ