
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές μέσω ανακοίνωσης της ECSA χαιρετίζουν την υιοθέτηση της θέσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφορικά με τον κανονισμό FuelEU Maritime ενόψει και των διαπραγματεύσεων με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Ωστόσο, παρά την όποια εξέλιξη, η ECSA στη σχετική ανακοίνωση τονίζει ότι απαιτούνται ακόμα περισσότερα βήματα για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης και της απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η ενθάρρυνση της παραγωγής και χρήσης καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα είναι ένα βασικό βήμα προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, τονίζεται. Προς την επίτευξη του στόχου αυτού σημαντικός είναι ο ρόλος των προμηθευτών καυσίμων προκειμένου τα εν λόγω χαμηλών εκπομπών καύσιμα να είναι εμπορικά διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες. Είναι επίσης σημαντικό να διατεθούν τα έσοδα για τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων, για την Έρευνα και Ανάπτυξη, καθώς και για την αναβάθμιση λιμενικών υποδομών. Ως εκ τούτου, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη διάθεση των εσόδων του FuelEU στον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο του EU ETS Ocean Fund.
Η ECSA αναγνωρίζει παράλληλα ότι η σημερινή ψήφος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς υπογραμμίζει την ευθύνη των προμηθευτών καυσίμων. «Η διασφάλιση της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτά καθαρά καύσιμα αποτελεί σημαντική πρόκληση για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας», σημειώνει ο κ. Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
Την ίδια ώρα με ανάρτησή της και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Κανονισμό FuelEU Maritime. «Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα υποδέχθηκε θερμά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον Κανονισμό FuelEU Maritime, με τον οποίο εισάγονται προδιαγραφές σχετικά με την ένταση άνθρακα των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα πλοία. Η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αντανακλά τη βασική αρχή της κοινής ευθύνης μεταξύ προμηθευτών καυσίμων και διαχειριστών πλοίων για τη χρήση συμμορφούμενων με τη νομοθεσία καυσίμων. Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης η αναγνώριση, για μια ακόμα φορά από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» και της ανάγκης δημιουργίας ενός ειδικού Ταμείου για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα (Ocean Fund)», επισημαίνει η ΕΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ