
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές μέσω ανακοίνωσης της ECSA χαιρετίζουν την υιοθέτηση της θέσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφορικά με τον κανονισμό FuelEU Maritime ενόψει και των διαπραγματεύσεων με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Ωστόσο, παρά την όποια εξέλιξη, η ECSA στη σχετική ανακοίνωση τονίζει ότι απαιτούνται ακόμα περισσότερα βήματα για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης και της απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η ενθάρρυνση της παραγωγής και χρήσης καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα είναι ένα βασικό βήμα προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, τονίζεται. Προς την επίτευξη του στόχου αυτού σημαντικός είναι ο ρόλος των προμηθευτών καυσίμων προκειμένου τα εν λόγω χαμηλών εκπομπών καύσιμα να είναι εμπορικά διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες. Είναι επίσης σημαντικό να διατεθούν τα έσοδα για τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων, για την Έρευνα και Ανάπτυξη, καθώς και για την αναβάθμιση λιμενικών υποδομών. Ως εκ τούτου, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη διάθεση των εσόδων του FuelEU στον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο του EU ETS Ocean Fund.
Η ECSA αναγνωρίζει παράλληλα ότι η σημερινή ψήφος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς υπογραμμίζει την ευθύνη των προμηθευτών καυσίμων. «Η διασφάλιση της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτά καθαρά καύσιμα αποτελεί σημαντική πρόκληση για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας», σημειώνει ο κ. Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
Την ίδια ώρα με ανάρτησή της και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Κανονισμό FuelEU Maritime. «Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα υποδέχθηκε θερμά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον Κανονισμό FuelEU Maritime, με τον οποίο εισάγονται προδιαγραφές σχετικά με την ένταση άνθρακα των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα πλοία. Η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αντανακλά τη βασική αρχή της κοινής ευθύνης μεταξύ προμηθευτών καυσίμων και διαχειριστών πλοίων για τη χρήση συμμορφούμενων με τη νομοθεσία καυσίμων. Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης η αναγνώριση, για μια ακόμα φορά από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» και της ανάγκης δημιουργίας ενός ειδικού Ταμείου για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα (Ocean Fund)», επισημαίνει η ΕΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ