
Εν μέσω της πανδημίας Covid-19, ο κλάδος της κρουαζιέρας ήταν από αυτούς που υπέστησαν τις σημαντικότερες ζημίες, καθώς για σχεδόν δύο χρόνια η αγορά βρισκόταν σε αδράνεια.
Σύμφωνα με δεδομένα του Cruise Industry News, οι επιδράσεις στην αγορά κρουαζιέρας συνεχίζονται, καθώς το 2022 αποτελεί έτος ρεκόρ για τις διαλύσεις τους. Πιο συγκεκριμένα, σε δεκαπέντε ανέρχεται ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που έχουν πουληθεί προς διάλυση κατά τη διάρκεια του έτους.
Το γεγονός αυτό αποτελεί μέρος της αυξητικής τάσης των διαλύσεων κρουαζιερόπλοιων κατά τα τρία τελευταία χρόνια, καθώς από την έναρξη της πανδημίας, το 2020, τα πρώτα πλοία που οδηγήθηκαν σε διάλυση ήταν μόλις εννέα και το 2021 ο συνολικός αριθμός διαλύσεων για το έτος ανήλθε σε έντεκα, παρόλο που το 2019 είχε διαλυθεί μόλις ένα κρουαζιερόπλοιο.
Ωστόσο, η αυξημένη τάση στις διαλύσεις κρουαζιερόπλοιων ενδέχεται να μην οφείλεται μόνο στην πανδημία, καθώς οι περιβαλλοντικές πιέσεις που επικρατούν στην αγορά δημιουργούν την ανάγκη για νέα, φιλικότερα πλοία.
Φωτό: PAOLO ZEGGIO/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ