
Η αγορά των containerships έχει διανύσει ένα έτος σημαντικών μεταβολών, με τους ναύλους πλέον να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα που σημείωναν στις αρχές του έτους. Μάλιστα, εκτιμάται ότι η διόρθωση που καταγράφεται δεν έχει κορυφωθεί και ότι τα επόμενα έτη θα δημιουργήσουν περαιτέρω πίεση για την αγορά λόγω της αύξησης του στόλου.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk διανύει το ισχυρότερο έτος της ιστορίας του από άποψη κερδοφορίας και συνάμα το πιο αδύναμο έτος του όσον αφορά την απόδοσή του στις χρηματιστηριακές αγορές.
Τα κέρδη της Maersk βρίσκονται σε εκρηκτική άνοδο λόγω της αύξησης των ναύλων, απόρροια μεταξύ άλλων της περιορισμένης μεταφορικής ικανότητας που εντάθηκε από τη συμφόρηση και τις προκλήσεις που δημιούργησαν τα μέτρα ενάντια στην Covid-19. Τα κέρδη της εταιρείας εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν στα επίπεδα ρεκόρ των $29,3 δισ.
Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι το 2023 δεν θα είναι εξίσου θετικό για τις διαχειρίστριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές. Τα κέρδη της Maersk εκτιμάται ότι θα καταγράψουν πτώση 70% και θα διαμορφωθούν στα $7,97 δισ.
Οι αρνητικοί οιωνοί για την αγορά των containerships αντανακλώνται και στην αξία της μετοχής της, η οποία έχει σημειώσει πτώση 38% εντός του έτους. Εφόσον αυτή η τάση επιμείνει, η μετοχή της θα καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση της για περισσότερο από μία δεκαετία.
Φωτό: Τawatchai07/ Freepik
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ