Κερδοφορία και κεφαλαιαγορές: Ανάμεικτα σημάδια για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών

Κερδοφορία και κεφαλαιαγορές: Ανάμεικτα σημάδια για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών

113
Κερδοφορία και κεφαλαιαγορές: Ανάμεικτα σημάδια για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών

Η αγορά των containerships έχει διανύσει ένα έτος σημαντικών μεταβολών, με τους ναύλους πλέον να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα που σημείωναν στις αρχές του έτους. Μάλιστα, εκτιμάται ότι η διόρθωση που καταγράφεται δεν έχει κορυφωθεί και ότι τα επόμενα έτη θα δημιουργήσουν περαιτέρω πίεση για την αγορά λόγω της αύξησης του στόλου.

Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk διανύει το ισχυρότερο έτος της ιστορίας του από άποψη κερδοφορίας και συνάμα το πιο αδύναμο έτος του όσον αφορά την απόδοσή του στις χρηματιστηριακές αγορές.

Τα κέρδη της Maersk βρίσκονται σε εκρηκτική άνοδο λόγω της αύξησης των ναύλων, απόρροια μεταξύ άλλων της περιορισμένης μεταφορικής ικανότητας που εντάθηκε από τη συμφόρηση και τις προκλήσεις που δημιούργησαν τα μέτρα ενάντια στην Covid-19. Τα κέρδη της εταιρείας εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν στα επίπεδα ρεκόρ των $29,3 δισ.

Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι το 2023 δεν θα είναι εξίσου θετικό για τις διαχειρίστριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές. Τα κέρδη της Maersk εκτιμάται ότι θα καταγράψουν πτώση 70% και θα διαμορφωθούν στα $7,97 δισ.

Οι αρνητικοί οιωνοί για την αγορά των containerships αντανακλώνται και στην αξία της μετοχής της, η οποία έχει σημειώσει πτώση 38% εντός του έτους. Εφόσον αυτή η τάση επιμείνει, η μετοχή της θα καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση της για περισσότερο από μία δεκαετία.

Φωτό: Τawatchai07/ Freepik

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.