
Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται τις τελευταίες μέρες ο κλάδος των μεταφορών στη Νότια Αφρική, με τους εργαζομένους των λιμανιών και των εμπορευματικών σιδηροδρόμων να έχουν παύσει τις εργασίες τους, προχωρώντας σε αιτήματα για την αύξηση των απολαβών τους.
Παρά τις προσπάθειες διαπραγματεύσεων, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν για έκτη μέρα την απεργία, καθώς δεν έχει βρεθεί ακόμα η χρυσή τομή με τη διαχειρίστρια εταιρεία Transnet.
Όπως δήλωσε ο Thulas Nxesi, υπουργός Εργασίας της χώρας, οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε αδιέξοδο, ωστόσο τα δύο μέρη είναι προσηλωμένα στην εύρεση μιας φιλικής λύσης, ενώ εξετάζονται προτάσεις όσο οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
Η Transnet, εταιρία διαχείρισης των βιομηχανικών λιμένων, των δικτύων εμπορευματικών σιδηροδρόμων και των αγωγών καυσίμων της Ν. Αφρικής, κήρυξε ανωτέρα βία για τις μεταφορές λόγω της απεργίας των εργαζομένων.
Παρά την οκταπλάσια αύξηση των εξαγωγών άνθρακα προς την Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, η κατάσταση που επικρατεί ενδέχεται να επηρεάσει τις εξαγωγές της χώρας σε μεγάλο βαθμό, καθώς ήδη περιορίζονται οι εξαγωγές άλλων χύδην εμπορευμάτων, όπως το σιδηρομετάλλευμα και το μαγγάνιο με τους κύριους παραγωγούς να προειδοποιούν για μείωση των εξαγωγών μεγαλύτερη του 50%.
Οι περιορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας της Transnet, αναμένεται να κοστίσουν στην βιομηχανία εξόρυξης της Νότιας Αφρικής έως και $2,8 εκατ., ενώ η απεργία κοστίζει συνολικά στην οικονομία περίπου $330 εκατ./ημέρα, όπως ανέφερε στο Bloomberg ο Busi Mavuso, διευθύνων σύμβουλος του Business Leadership South Africa.
Τέλος, η Catherine Larkin, εκπρόσωπος του South African Association of Freight Forwarders, δήλωσε πως οι ναυλωτές αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές μέσω της γειτονικής Μοζαμβίκης και της Ναμίμπια, για την μεταφορά των εμπορευμάτων τους, παρακάμπτοντας τα λιμάνια της Ν. Αφρικής
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ