
Κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Σαντορίνης και είχε συναντήσεις με τους Δημάρχους, τους Προέδρους των Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους των άλλων Αρχών Λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.
Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερομένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα, στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων, μέρη.
Στις συζητήσεις αναλύθηκαν πληθώρα θεμάτων, όπως οι σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων αλλά και η αποτύπωσή τους στα masters plans. Εκτός αυτού, ο σχεδιασμός και κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος αλλά και οι βελτιώσεις σε υπάρχουσες δομές. Επιπλέον, η εφαρμογή μέτρων βάσει της Διεθνούς Σύμβασης και του Κώδικα ISPS για το Maritime Security, τόσο στη χερσαία λιμενική ζώνη όσο και στον θαλάσσιο χώρο αλλά και η λήψη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, η λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων, η τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας αλλά και η λειτουργία λεωφορείων σε μεγάλους λιμένες για τη μεταφορά επιβατών. Όσον αφορά τις μικρότερα νησιά που δύναται να αποτελέσουν δημοφιλείς προορισμούς μελλοντικά, συζητήθηκε η ανάπτυξη υποδομών.
Την ίδια ώρα, υπό εξέταση βρίσκεται η επέκταση της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation. Πέραν αυτών, αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσαν πληθώρα μέτρων στους λιμένες και τις λιμενικές ζώνες, με στόχο την ασφαλή μετακίνηση επιβατών και οχημάτων και την αποφυγή άναρχων καταστάσεων στις θέσεις παραμονής των πλοίων.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους σχεδιασμούς των έργων πριν αρχίσει η εκτέλεση των. Το στοιχείο αυτό δίνει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι στους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τους λιμένες, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ