
Κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Σαντορίνης και είχε συναντήσεις με τους Δημάρχους, τους Προέδρους των Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους των άλλων Αρχών Λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.
Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερομένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα, στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων, μέρη.
Στις συζητήσεις αναλύθηκαν πληθώρα θεμάτων, όπως οι σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων αλλά και η αποτύπωσή τους στα masters plans. Εκτός αυτού, ο σχεδιασμός και κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος αλλά και οι βελτιώσεις σε υπάρχουσες δομές. Επιπλέον, η εφαρμογή μέτρων βάσει της Διεθνούς Σύμβασης και του Κώδικα ISPS για το Maritime Security, τόσο στη χερσαία λιμενική ζώνη όσο και στον θαλάσσιο χώρο αλλά και η λήψη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, η λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων, η τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας αλλά και η λειτουργία λεωφορείων σε μεγάλους λιμένες για τη μεταφορά επιβατών. Όσον αφορά τις μικρότερα νησιά που δύναται να αποτελέσουν δημοφιλείς προορισμούς μελλοντικά, συζητήθηκε η ανάπτυξη υποδομών.
Την ίδια ώρα, υπό εξέταση βρίσκεται η επέκταση της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation. Πέραν αυτών, αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσαν πληθώρα μέτρων στους λιμένες και τις λιμενικές ζώνες, με στόχο την ασφαλή μετακίνηση επιβατών και οχημάτων και την αποφυγή άναρχων καταστάσεων στις θέσεις παραμονής των πλοίων.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους σχεδιασμούς των έργων πριν αρχίσει η εκτέλεση των. Το στοιχείο αυτό δίνει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι στους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τους λιμένες, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ